Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Honden zijn carnivoren

(1/20) > >>

sleepingBuddha:
Ik ben gestopt met vlees eten omdat ik een hond heb die ik rauw vlees voer.
Hij is nu eenmaal een vleeseter en om zijn voedsel te bekostigen eet ik dus geen vlees meer, nu moet ik er wel bij zeggen dat ik vlees nooit echt lekker heb gevonden, de structuur alleen al.
Zijn hier meer vega-barfers?

Flapke:
Honden zijn omnivoren net als mensen.

Ik heb 8 waterschildpadden die ook omnivoor zijn en zij krijgen ook dierlijk voedsel. Het is al heel moeilijk om die dieren evenwichtig te voeren dus ze krijgen van alles wat.

fem fatale:
Ik dacht ook dat honden meer omnivoor waren dan katten.

Maar er zijn hier wel barfers en ook KVV-ers volgens mij.

Eelco:

--- Citaat van: sleepingBuddha op 10 december 2011, 09:47:24 ---Ik ben gestopt met vlees eten omdat ik een hond heb die ik rauw vlees voer.
Hij is nu eenmaal een vleeseter en om zijn voedsel te bekostigen eet ik dus geen vlees meer,

--- Einde van citaat ---
Zo, dat vind ik een originele reden om vegetariĆ«r te worden  ;). En dan meteen een sprong in het diepe en meteen maar compleet vegetarisch?

--- Citaat ---Zijn hier meer vega-barfers?

--- Einde van citaat ---
Steekt hand op. Wij voeren Lytse kvv, met regelmatig wat toevoegingen (wortel, appel, venkel, peterselie, olijfolie, ei, eierdop).

Omdat meneer momenteel  herstelt van een darmontsteking, krijgt hij gekookte kip met rijst. (Hij weigerde het blikje Hill's Prescription Diet dat we meekregen van de dierenarts, als voedsel te herkennen).

Ik ben geen expert, maar uit de discussies die ook in andere fora worden gevoerd, heb ik de conclusie getrokken dat een hond een omnivoor met carnivore neigingen is  8).

fem fatale:

--- Citaat van: Eelco op 10 december 2011, 12:28:17 ---Ik ben geen expert, maar uit de discussies die ook in andere fora worden gevoerd, heb ik de conclusie getrokken dat een hond een omnivoor met carnivore neigingen is  8).

--- Einde van citaat ---
dat idee had ik ook, die groenten zijn goed voor ze.

mijn katten eten prooi, met af en toe een ei erbij, ik geef het compleet dan eten ze een stuk schil mee. de fretten ook zo. de fretten krijgen daarnaast nog insecten, de katten vis en als albert het erbij doet of als ik ze zielig vind, krijgen ze een lepeltje griekse/turkse yoghurt.

de fretten herkennen alleen prooi als eten, verder niets. maar het zijn wel dieven en dingen met speculaaskruiden verdwijnen in een van hun holen - ze ruiken zelf ook speculaasig, misschien komt t daardoor?

de katten lusten chemisch voer, maar verdragen het niet, en likken graag de druppeltjes sojamelk van de vaat. de zeewier van de sushi vinden ze ook erg interessant.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie