Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Honden zijn carnivoren
Bast:
--- Citaat van: Eelco op 14 april 2013, 00:50:55 ---
--- Citaat van: Bast op 13 april 2013, 19:18:08 ---Mijn hond at graag zeebanket, je weet wel van die chocolaatjes.
--- Einde van citaat ---
Ehm, je weet dat chocolade (net als uien en rozijnen) giftig zijn voor honden? Dat honden chocola wél lekker vinden, doet daar niets aan af...
--- Einde van citaat ---
Dank je Eelco, dat is exact mijn punt.
Eelco:
--- Citaat van: Bast op 14 april 2013, 10:57:57 ---
--- Citaat van: Eelco op 14 april 2013, 00:50:55 ---
--- Citaat van: Bast op 13 april 2013, 19:18:08 ---Mijn hond at graag zeebanket, je weet wel van die chocolaatjes.
--- Einde van citaat ---
Ehm, je weet dat chocolade (net als uien en rozijnen) giftig zijn voor honden? Dat honden chocola wél lekker vinden, doet daar niets aan af...
--- Einde van citaat ---
Dank je Eelco, dat is exact mijn punt.
--- Einde van citaat ---
Waar is de ironiesmiley als je hem nodig hebt? ::)
Eelco:
Ik heb vanavond de eerste pompoen van het jaar aangesneden (ja, een beetje vroeg nog). En wie probeert er ineens tegen me op te klimmen? Juist ja. Onze grote pompoenliefhebber. Ik heb een aardige portie voor meneer gestoomd, zijn groente voor de komende dagen. Gewoon té lief hoe hij, alvorens zich op het vl33s te storten, eerst zorgvuldig de pompoen stukje voor stukje uit zijn bakje plukt.
Amarillo:
--- Citaat van: greet op 04 maart 2013, 09:54:09 ---Op dat gebied zijn wij gezegend, gelukkig, hier eet het spook van haar korrels tot ze maar net genoeg heeft, dus doseren is helemaal niet nodig. En met alle andere dingen die ze krijgt is ze reuzeblij. Alleen het staaltje dure korrel voor katten na sterelisatie dat we van de dierenarts kregen, lijkt ze minder te lusten, al eet ze het wel op als ze honger heeft.
Ze zaagt alleen om deuren open te krijgen.
--- Einde van citaat ---
--- Citaat van: Poek op 04 maart 2013, 10:35:50 ---
--- Citaat van: greet op 04 maart 2013, 09:54:09 ---hier eet het spook van haar korrels tot ze maar net genoeg heeft,
--- Einde van citaat ---
Voor een Nederlander is dat een vreemde zin....
--- Einde van citaat ---
--- Citaat van: greet op 04 maart 2013, 09:54:09 ---Ze zaagt alleen om deuren open te krijgen.
--- Einde van citaat ---
Dit is voor een Nederlander ook best typisch hoor, en al helemaal als je ontdekt dat de 'ze' waarnaar hier verwezen wordt niet een vrouw met een zaag is. ;)
Edda:
--- Citaat van: Draek op 13 april 2013, 17:29:13 ---Edda als er een veld ligt met brood, wortels ofzo, dan zou Mara dat hele veld leeg eten. Dus... ;)
Honden zijn gewoon opportunistische eters. Net als vossen die lekker aan rottend fruit knagen als ze dat tegen komen.
--- Einde van citaat ---
die van mij zou het eten , dat brood, en zich de opvolgende week het ongans poepen , jeuk hebben , last van haar uitval en schilfers krijgen etc, dat het opportunisten zijn, absoluut , maar dat ze in principe alles zouden eten indien nodig, wil niet zeggen dat alles dan maar voldoende moet zijn om als voeding te dienen :)
dat rottende fruit heeft trouwens weinig met voeding van doen, meer recreatieve doeleinden, een vos (net als andere dieren die bewust rottend/gistend fruit tot zich nemen)weet namelijk prima dat ie zich daar lollig van gaat voelen ... maar jezelf op regelmatige basis te buiten blijven gaan aan liters wijn is nog steeds niet goed voor je
van mij mag iedereen lekker zelf weten wat ze voeren, maar wat ik wel een heel goed plan vind, is als mensen zich gewoon verdiepen in wat ze in huis halen en zich moeten beseffen dat dieren behoeftes hebben , als je als eventueel baasje niet in die behoeftes kunt voorzien, is het dan wel een wijs idee om dat dier in huis te halen ?
brokken komen er hier in ieder geval, buiten een zakje beloningsbrokjes die zo zuiver mogelijk zijn en zo min mogelijk bewerkt, niet in, er zit mij te veel onzinnige zooi in brokken, het gros van de brokken is op een paar procent vleesmeel na, geheel vegetarisch en als ik iets granen wil voeren, gooi ik wel een hand vogelvoer de tuin in voor de mussen ;)
(en daar naast, zie maar eens normaal betaalbare brok zonder kip en zonder allerlei enge toevoegingen maar te vinden,. is nog best een uitdaging )
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie