Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Honden zijn carnivoren
Poek:
--- Citaat van: Draek op 11 juni 2012, 19:58:08 ---Voor wat voor voer ben jij wel? En wat geef je nu aan de kat?
--- Einde van citaat ---
Ik geef Orijen.
Hizikigrrrl:
--- Citaat van: Draek op 11 juni 2012, 19:30:45 ---
Er is wel eens een studie geweest 'Evaluation of cats fed vegetarian diets and attitudes of their caregivers' maar erg beperkt natuurlijk. Maar op zich positief.
--- Einde van citaat ---
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16817716
Uit deze studie kun je geen conclusies trekken wat betreft de gezondheid van de katten. De studie is te klein (34 vegakatten, van 17 werd het bloed getest. Het bloed van de omni-katten werd niet gechecked), er werd maar naar 2 factoren gekeken wat betreft de gezondheid van de kat (B12 en taurine levels) en er was geen grondig medisch onderzoek door een dierenarts, en bovendien ging men af op wat de baasjes telefonisch doorgaven. Ook al geen betrouwbare methode. Daarnaast hebben ze het over een vegetarian diet, waar zuivel en ei onderdeel van uit maakt.
Ik zie maar een paar onderzoeken (niks fatsoenlijks) en reacties hierover in PubMed. Daarbij zie ik iig 2 onderzoekers/reageerders zie zelf vegan/vegetarian zijn. Het is in deze ook altijd oppassen voor een bias.
Hizikigrrrl:
Ff offtopic: heb je serieuze ruimtevaartplannen, Draakje?
Draek:
--- Citaat van: Poek op 11 juni 2012, 20:05:51 ---
--- Citaat van: Draek op 11 juni 2012, 19:58:08 ---Voor wat voor voer ben jij wel? En wat geef je nu aan de kat?
--- Einde van citaat ---
Ik geef Orijen.
--- Einde van citaat ---
En die hebben geen klinische testen gehouden denk je?
Draek:
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 11 juni 2012, 20:07:20 ---
--- Citaat van: Draek op 11 juni 2012, 19:30:45 ---
Er is wel eens een studie geweest 'Evaluation of cats fed vegetarian diets and attitudes of their caregivers' maar erg beperkt natuurlijk. Maar op zich positief.
--- Einde van citaat ---
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16817716
Uit deze studie kun je geen conclusies trekken wat betreft de gezondheid van de katten. De studie is te klein (34 vegakatten, van 17 werd het bloed getest. Het bloed van de omni-katten werd niet gechecked), er werd maar naar 2 factoren gekeken wat betreft de gezondheid van de kat (B12 en taurine levels) en er was geen grondig medisch onderzoek door een dierenarts, en bovendien ging men af op wat de baasjes telefonisch doorgaven. Ook al geen betrouwbare methode. Daarnaast hebben ze het over een vegetarian diet, waar zuivel en ei onderdeel van uit maakt.
--- Einde van citaat ---
Katten waren grotendeels op vegan dieet. Maar eens dat studie beperkt is.
--- Citaat ---Ik zie maar een paar onderzoeken (niks fatsoenlijks) en reacties hierover in PubMed. Daarbij zie ik iig 2 onderzoekers/reageerders zie zelf vegan/vegetarian zijn. Het is in deze ook altijd oppassen voor een bias.
--- Einde van citaat ---
Eens.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie