Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Honden zijn carnivoren
Draek:
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 11 juni 2012, 20:13:34 ---Ff offtopic: heb je serieuze ruimtevaartplannen, Draakje?
--- Einde van citaat ---
Iedereen kan zich geloof vanaf volgend jaar aanmelden. Zou wel willen.
Maar eigenlijk nog veel te veel te doen om deze planeet te redden :)
Poek:
--- Citaat van: Draek op 11 juni 2012, 20:57:30 ---En die hebben geen klinische testen gehouden denk je?
--- Einde van citaat ---
Ze doen geen testen met risico voor de gezondheid van dieren.
http://www.orijen.ca/orijen/faq/#Animal-testing
fem fatale:
--- Citaat van: Draek op 11 juni 2012, 19:12:55 ---Omdat instanties die hondenvoer keuren akkoord zijn met vegan voer
--- Einde van citaat ---
keuringsdiensten zijn ook akkoord met supermarktvoer, en daar zitten echt ranzige dingen en voor katten zijn ze niet in orde, wat keuringsdiensten ook zeggen.
--- Citaat van: Draek op 11 juni 2012, 19:12:55 ---Omdat grotere merken veganistisch voer op de markt brengen
--- Einde van citaat ---
dat je het kunt kopen, maakt het nog niet goed. Zie bijvoorbeeld supermarktvoer. Maar denk ook aan speciaal blaasdieet, een probleem wat veroorzaakt wordt door het eten van brokken oplossen met het geven van andere brokken ipv natvoer/vers vind ik er niet op duiden dat grote merken vooral aan dierenwelzijn denken ipv hun winstmarges.
--- Citaat van: Draek op 11 juni 2012, 19:12:55 ---Omdat dierenartsen niet zo raar erover doen (in vergelijking met mbt kattenvoer).
--- Einde van citaat ---
De meeste dierenartsen weten zeer weinig over voeding, en er wordt weinig onderzoek gedaan dat niet betaald wordt door fabrikanten. De meeste dierenartsen verdienen ook goed aan de verkoop van speciaal voer, en krijgen veel van hun kennis over voeding van de fabrikanten van dat voer.
Mijn dierenarts doet wel debiel over mijn manier van voeren en vind het gevaarlijk, maar zegt tegelijkertijd dat mijn katten opvallend gezond zijn. (De fretten hebben een eigen dierenarts, die volledig achter mijn manier van voeren staat.
Mijn ouders en ik hebben jarenlang van die speciale voeding van de dierenarts aan onze fretten gevoerd, en we dachten dat het goed ging. Tot ze er ziek van werden.
Nu wordt van fretten aangenomen dat ze nog heftiger op koolhydraten reageren dan katten, en niet-rauwe voeding wordt alleen aangeraden bij erge maagklachten. Daar is dus echt geen discussie over vegan voeren, dat kan gewoon niet.
Draek:
--- Citaat van: Poek op 11 juni 2012, 21:28:36 ---
--- Citaat van: Draek op 11 juni 2012, 20:57:30 ---En die hebben geen klinische testen gehouden denk je?
--- Einde van citaat ---
Ze doen geen testen met risico voor de gezondheid van dieren.
http://www.orijen.ca/orijen/faq/#Animal-testing
--- Einde van citaat ---
Ja, maar ze doen testen. En die testen zijn niets anders dan wat geadviseerd word als je overschakelt op vegan kattenvoer.
Draek:
--- Citaat van: fem fatale op 11 juni 2012, 22:22:37 ---
--- Citaat van: Draek op 11 juni 2012, 19:12:55 ---Omdat instanties die hondenvoer keuren akkoord zijn met vegan voer
--- Einde van citaat ---
keuringsdiensten zijn ook akkoord met supermarktvoer, en daar zitten echt ranzige dingen en voor katten zijn ze niet in orde, wat keuringsdiensten ook zeggen.
--- Einde van citaat ---
True, maar dat geld zelfs voor mensenvoer. Wat voor troep daar op de markt voor is ;)
Maar toch zijn er wel richtlijnen over de hoeveelheid van bepaalde stoffen. Wat goed is.
Even voor de duidelijkheid. Ik vergelijk dit ook even met 10+ jaar geleden. En wat er verandert is.
--- Citaat ---
--- Citaat van: Draek op 11 juni 2012, 19:12:55 ---Omdat dierenartsen niet zo raar erover doen (in vergelijking met mbt kattenvoer).
--- Einde van citaat ---
De meeste dierenartsen weten zeer weinig over voeding, en er wordt weinig onderzoek gedaan dat niet betaald wordt door fabrikanten. De meeste dierenartsen verdienen ook goed aan de verkoop van speciaal voer, en krijgen veel van hun kennis over voeding van de fabrikanten van dat voer.
--- Einde van citaat ---
Ja, maar dat is hier erg uit te sluiten, omdat dierenartsen niets hebben aan positief doen over vegavoer. Geen belang daar.
In vergelijking met vroeger staan ze er meer voor open.
--- Citaat ---Nu wordt van fretten aangenomen dat ze nog heftiger op koolhydraten reageren dan katten, en niet-rauwe voeding wordt alleen aangeraden bij erge maagklachten. Daar is dus echt geen discussie over vegan voeren, dat kan gewoon niet.
--- Einde van citaat ---
Van fretten weet ik niet zoveel. Er is geloof wel vegan voer voor te krijgen in de VS. Maar ik weet verder niet of het met die dieren mogelijk is.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie