Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Honden zijn carnivoren

<< < (17/20) > >>

fem fatale:

--- Citaat van: greet op 03 maart 2013, 01:26:29 ---(Ik zou liever een kat zijn, maar toch ;D)

--- Einde van citaat ---
Mijn katten vinden dat ze hard moeten werken voor hun eten, ze krijgen dan ook nooit gepureerde appel, dus misschien zijn hondjes wel gelukkiger.

Ed Raket:

--- Citaat van: Eelco op 04 maart 2013, 00:15:41 ---
--- Citaat van: Ed Raket op 03 maart 2013, 10:01:43 ---Bot is bij kleinere rassen als kooikerhondjes een beetje lastig. Dat wordt al snel iets te heftig en te moeilijk om te eten. Maar Lytse krijgt regelmatig yoghurt of kwark, of een ei met dop (uit de vijzel). Eet ze het niet als je gewoon een rauw eitje in haar bak stuk laat vallen?

--- Einde van citaat ---
Het ei gaat natuurlijk zo rauw in zijn bak (ik was trouwens blij met de informatie in je document waarom we niet bang hoeven te zijn voor salmonella), maar de dop vijzel ik dus even. Waarschijnlijk zou hij die ook zo opeten, maar ik zou plaatsvervangend last krijgen van splinters in mijn mond. Eigenlijk onlogisch, want Lytse kauwt ook graag op een touw of een stok, en houdt ook wel eens een sok (meestal met voet) in zijn mond (brrr, ik moet er niet aan denken  ;D ).

--- Einde van citaat ---

Zo lang de schil niet verhit is geweest kan hij hem goed ( en veilig) verteren hoor, alleen na verhitting wordt calcium hard en onverteerbaar voor een carnivoor. Denk aan de graat van een vis, onverhit is die voor een carnivoor zacht(!) en ongevaarlijk voor consumptie... maar eenmaal verwarmt geweest, worden de graten hard en scherp.... dus gevaarlijk  ;)

Ed Raket:

--- Citaat van: fem fatale op 04 maart 2013, 00:27:14 ---
--- Citaat van: greet op 03 maart 2013, 01:26:29 ---(Ik zou liever een kat zijn, maar toch ;D)

--- Einde van citaat ---
Mijn katten vinden dat ze hard moeten werken voor hun eten, ze krijgen dan ook nooit gepureerde appel, dus misschien zijn hondjes wel gelukkiger.

--- Einde van citaat ---

Katten zijn obligaat carnivoor, en die moeten dus "enkel" vlees en bot eten! je zou ze dus geen plezier doen met tafelresten (groenten/fruit/granen gepureerd of niet...)  ;)

fem fatale:
Maar katten zijn ook ongelooflijke zeikerds die altijd wat aan te merken hebben op hun eten.
De mijne dan. Eerst moeten ze heel lang miauwen over het feit dat ik ze iets anders heb dan waar zij zin in hebben, maar daarna genieten ze enorm van hun eten. Maar niet proberen iets anders te krijgen is gewoon geen mogelijkheid.

greet:
Op dat gebied zijn wij gezegend, gelukkig, hier eet het spook van haar korrels tot ze maar net genoeg heeft, dus doseren is helemaal niet nodig. En met alle andere dingen die ze krijgt is ze reuzeblij. Alleen het staaltje dure korrel voor katten na sterelisatie dat we van de dierenarts kregen, lijkt ze minder te lusten, al eet ze het wel op als ze honger heeft.
Ze zaagt alleen om deuren open te krijgen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie