Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Honden zijn carnivoren
Poek:
--- Citaat van: greet op 04 maart 2013, 09:54:09 ---hier eet het spook van haar korrels tot ze maar net genoeg heeft,
--- Einde van citaat ---
Voor een Nederlander is dat een vreemde zin....
Draek:
--- Citaat van: Poek op 25 februari 2013, 10:49:18 ---
--- Citaat van: Ed Raket op 25 februari 2013, 09:20:48 ---Hallo Mensen,
Heeeeeel lang geleden zou ik nog een samenvatting plaatsen van mijn lezing over hondenvoeding... als het goed is kunnen jullie het .pdf bestandje nu downloaden uit dit skydrive mapje downloaden;
https://skydrive.live.com/redir?resid=BCB74300C41612D3!142&authkey=!AK8jnG2_JxPKh04
--- Einde van citaat ---
Draek, ga je het ook lezen?
--- Einde van citaat ---
Als ik tijd heb. Maar is het een pro-rauw vleesvoeding stuk enzo?
Draek:
Mara is nu een jaar bij mij. Ze eet al een jaar vegan dus. Goede vacht, goed postuur, goede ontlasting etc. Dierenarts vind haar gezond.
Edda:
ik heb hier bijna 50 kg posterboy voor vleesch lopen ...
hij is ook nog eens allergisch voor kip en overgevoelig voor granen, dus brok is gewoon geen optie..simpel.
toch wel makkelijk als de keuze uit handen genomen word, ik hoef geen schuldgevoel te hebben tov van die 750 gram vlees dat hij per dag eet, want van graan word hij ziek, krijgt hij jeuk, diarree en een nare vacht.
en trouwens , wel eens gekeken hoeveel brokkenhondjes er tandsteen hebben?
dat komt dus grotendeels door het graan waar brokken grotendeels uit bestaan, ook de niet vega brokken, waar dan wel 4 procent vlees in zit (waar heb je het dan nog over)
ik ben van mening dat de hond een naar het carnivore , neigend dier is gezien de biologie van het beestje , vlees zou het hoofdbestanddeel van de voeding moeten zijn
, in het wild zie je hondachtigen ook geen akker met graan leeg knagen , waarom zou ik een hond daar dan wel toe verplichten.
ik ben zelfs van mening dat als je een dier niet afgestemd op zijn behoeften wenst te voeren, je niet aan dat dier zou moeten beginnen.
misschien erg cru..maar het beestje is nu eenmaal wat het is... aan de eventuele verzorger de keuze of die in staat is idd te voorzien in de behoeften van het dier .
dus bestel ik eens in de zoveel tijd 75 kg KVV voor hem en krijgt hij gewoon iedere dag zijn 650 gram vlees en 100 gram groentemix.moet zeggen dat ik nog geen enkele hond ben tegengekomen hier in de buurt die ook maar ergens in de buurt komt kwa glanzend vachtje en verdere extreem gezonde uitstraling... en wittere bijtertjes ben ik ook nog niet tegen gekomen...
Draek:
Edda als er een veld ligt met brood, wortels ofzo, dan zou Mara dat hele veld leeg eten. Dus... ;)
Honden zijn gewoon opportunistische eters. Net als vossen die lekker aan rottend fruit knagen als ze dat tegen komen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie