Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Natriumarme produkten

(1/5) > >>

Antoinette:
Hoi,
Omdat mijn bloeddruk te hoog is, ik daar medicijnen voor heb, probeer ik mijn bloeddruk met voeding en supplementen naar beneden te krijgen.
Het liefst zou ik geen medicijnen meer gebruiken maar dat gaat niet.
Ik probeer dus natrium arme produkten te vinden zoals bijvoorbeeld jus met minder zout (AH), ketjap natriumarm (AH), natriumarme bouillon van de natuurwinkel want die van Knorr is niet te drinken, kaas met minder zout, etc..
Daarnaast (want door overgewicht werken de nieren minder en dus meer vocht bv in de voeten) drink ik o.a. solidagothee, en zijn er veel groenten die zorgen voor vochtafdrijving.
Ik neem iedere dag een knoflookcapsule, wat ook goed schijnt te zijn.
Natuurlijk heb ik herbamare gekocht en probeer ik verborgen zout te vermijden door het anders op te lossen.
Nu denk ik dat het beter kan en hoop ik dat er hier ervaringsdeskundigen zijn met tips. Ik hoor het graag

Als dit topic verkeerd staat, hoor ik graag waar het dan wel moet staan ;-)

fem fatale:
Veel dingen kun je zelf maken, ketjap weet ik niet zo, maar bouillon en jus enzo wel. Verder gewoon zo min mogelijk kant en klaar kopen en dan ben je volgens mij al heel ver.

Mijn oma heeft ook een tijdje natriumarm moeten eten, toen ze nog dialyse kreeg (ze heeft een donornier nu), maar het enige waar ze op moest letten waren borrels, met blokjes kaas, vl33sdingen, zoutjes etc. Verder kon ze gewoon eten zoals ze altijd al at, hoefde niet aan het speciale brood enzo, omdat ze altijd al alles zelf maakte en zoutarm tot zoutloos kookt.

chantalv80:
Volgens mij ben je al een heel eind wanneer je geen kant-en-klare producten koopt. Daar zitten kilo's zout in.

dorinka:
Vooral drop mijden.

Mijn moeder at ook zoutarm en wij daardoor ook. We deden geen zout op een eitje maar peper, op de patat kwam (milde) paprikapoeder. Ik herinner mij ook kokosmacronen, maar of dat was omdat mijn vader ervan held of die natriumarm zijn weet ik niet meer.

Thuis eten zal het prima te doen zijn, maar als je een keer uit eten gaat is het lastiger.

greet:
En zeker geen zoethout...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie