Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Versapers / slowjuicers

<< < (3/10) > >>

brenda_lelie:
Ja er gaat wel flink wat groente/fruit in een sapje maar het valt me nog redelijk mee. Maar het gaat er met twee sapjes per dag wel rap doorheen. Ik krijg nu wel een beetje beter idee waar je juist veel en waar juist weinig sap van krijgt.
Ik had net een maaltijdsapje met 2 kleine peren, anderhalf rodekoolblad, een schijfje citroen, 4 veldslaplukjes en 3 waspenen. En dan had ik dus een groot picardieglas helemaal tot de rand vol. Had er een vegaworstje en wat appelmoes bij, ben benieuwd of ik daar een avond college op haal :)

Sam:

--- Citaat van: brenda_lelie op 09 januari 2013, 16:07:14 ---Het is inderdaad meer een soort persen en daardoor blijven vitamines en enzymen ook beter behouden dan bij een sapcentrifuge. De pulp die er uit komt is helemaal droog dus je krijgt echt alle sap. Wat vind je niet lekker aan sap uit een centrifuge?

--- Einde van citaat ---
Het scheidt zo snel, en ik proeft dan bij veel combinaties dat het niet echt een homogeen sap is, het is het mondgevoel. Zeker als er groente in zit merkte ik dat, bij alleen fruitsap is dat een stuk minder. Nou ben ik een zeikerd hoor, ik zeef vers sinaasappelsap ook gerust voor ik het opdrink, als er teveel fliebertjes in zitten  :-[

--- Citaat ---Ik heb zelf de Versapers gekocht. Het jammere is dat je de meeste van die dingen alleen online kan bestellen, er zijn weinig echte winkels die ze verkopen. Ik twijfelde ook nog om voor de Juicepresso te gaan, die leek me wat mooier en is wat goedkoper, maar de Versapers kon ik hier in een winkel bekijken. Hij kostte 309 Euro.

--- Einde van citaat ---
Maar welke Versapers dan? Er staan er meerdere op de site, van 299 (Versapers Emotion wit) tot 319 voor de Versapers Emotion Titanium. Daarnaast hebben ze nog de Hurim serie die bijna 500 euro kost maar er dan wel cool uitziet. Ik zou niet echt weten op basis waarvan ik een keuze moet maken uit de verschillende Versapersen. Op de website staat ook geen goed overzicht van wat nu het verschil is tussen de verschillende modellen.

Edit: Ik zie net de FAQ: http://versapers.nl/faq, daar staat in dat de Huroms meer voor de Amerikaanse/Canadese markt zijn en dat er maar kleine verschillen zijn. Geen 160 euro waard, vermoed ik, want het binnenwerk is hetzelfde.

Volgens dezelfde FAQ kunnen de onderdelen niet in de vaatwasser. Hoe lastig is het schoonmaken Brenda? De kunststof zeef van de sapcentrifuge van mijn keukenmachine is een ramp om schoon te krijgen.
* Sam probeert in ieder geval om er niet METEEN eentje te bestellen, zoals je ziet  :)

brenda_lelie:
De Hurom is volgens mij eigenlijk gewoon de Versapers maar dan voor Amerika, is volgens mij echt precies hetzelfde, ziet er in ieder geval precies hetzelfde uit. Ik denk dat die Huroms op de site van Versapers nieuwe modellen zijn die over een tijdje ook als Versapersen op de markt komen. In ieder geval heb je de "oude" modellen van Versapers ook als Hurom.
Ik heb zelf het nieuwe model van de Versapers in titanium, deze: http://versapers.nl/juicers/versapers-emotion-titanium-2g.html die was 319 maar ik kreeg hem voor 309
Die witte vind ik niet mooi en die heeft ook een onhandig handvat waardoor hij groter is.
Wat betreft de structuur van je sap: je kunt eventueel je sap er nog een keer doorheen gooien. Dat werkt echt! Heb ik met perensap geprobeerd en daarna was ie veel helderder.
Wat betreft schoonmaken: dat kost mij max. 2 minuten. Gewoon alles onder de warme kraan en de zeef even met de bijgeleverde (mega tanden)borstel schoonmaken. Is zo gepiept. En daarna gooi ik alles op het afdruiprek. Ik heb alleen wel moeite met de kan van het apparaat afdraaien. Die zit echt best stevig en ik ben niet zo sterk :)

edit: oja, ik heb gisteravond overleefd op mijn groentesapje + vegaworstje, had geen honger toen ik thuiskwam.

B@ñ@ñenschuimpje:
Versapers klinkt wel een beetje per(sa)vers. En anderstaligen snappen zowel het 'pers'- als het 'vers'-deel niet.

Sam:
Daarom heet hij in de USA en Canada vast ook geen Versapers maar Hurom :-)

Nog een vraagje voor Brenda: je schreef in je eerste post dat je van wortelpulp nog salade kan maken. Dat klinkt een beetje vies eigenlijk, het lijkt me dat het er een beetje uitgekauwd uitziet, maar misschien is het wel heel lekker, heb jij het al gemaakt? Vezels zijn sowieso heel nuttig dus zonde om weg te gooien. Wat doe jij er mee, gebruik je de pulp of gooi je het meestal weg? Ik heb geloof ik wel eens een recept gezien waar ze het in bolognese saus verstoppen. Op deze site en deze staan wat ideeen maar het klinkt (nog) niet zo aantrekkelijk.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie