Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Versapers / slowjuicers
brenda_lelie:
Die wortelpulp deden we met wat mayo, peper en zout. Het is gewoon een beetje droge wortelrasp. Maar van wortel hou je ook relatief veel pulp over, het is dus niet echt heel pulpig zeg maar. Van appel hou je bijvoorbeeld alleen de schil over in de pulp, daar kun je weinig mee. Meestal gooi ik de pulp dus ook gewoon weg, zeker bij mixsapjes. Je gooit wel vezels weg maar als verder gezond eet mis je die niet. En voor sommige voedingsstoffen schijnt het ook beter op te nemen te zijn in je lichaam zonder de vezels erbij.
Ik had nog ergens gelezen dat je tomatenpulp kan gebruiken voor bruscetta. Ik zal jouw linkjes ook eens bekijken.
Vanmiddag had ik een appelboerenkoolsapje. Smaakte goed, alleen ik had de stronken van de boerenkool af moeten snijden want van dat soort lange vezels verstopt ie een beetje.
Sam:
Bedankt! Ik vind het een interessant apparaat, ik denk dat ik op een gegeven moment wel overstag ga.
Gabs:
Ik pers het citrusfruit met een citruspers en doe het dan met ander fruit (banaan, kiwi, bessen, ...) in de blender. Is het resultaat met zo'n versapers anders?
brenda_lelie:
Ja er zijn wel wat verschillen:
Met de Versapers kan je allerlei fruit en groente gebruiken, dus niet alleen zacht fruit. Wortel, biet, appel, peer, selderij. Eigenlijk kan alles er wel in. En je hoeft je fruit ook niet te schillen/klokhuis eruit te halen etc. Dat doet het apparaat voor je.
Verder krijg je echt sap, met een blender wordt het meer een smoothie, wat dikker.
Ik deed het eerst ook zoals jij maar vind het nu wel fijn dat ik meer kan variƫren in groente en fruit. En ik vind de structuur van het sap lekkerder, ik vind dat dikke sap niet zo.
Sam:
En Brenda, wordt de Versapers nog steeds dagelijks gebruikt? Hoeveel groente en fruit gaat er bij jou nu op een gemiddelde dag doorheen? Heb je inmiddels favoriete sapjes? Merk je verschil in fitheid, glanzende haren, gezonde blos op de wangen etc?
* Sam is zichzelf nog aan het overtuigen nog maar even te wachten, maar blijft nieuwsgierig
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie