Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Versapers / slowjuicers

<< < (6/10) > >>

Sam:
Ik heb net bij AH mijn bestelling even aangepast met wat extra groente en fruit, daar zit nu kiwi bij :D Plus appels, venkel, spinazie, wortel. Ik heb nog een peer liggen dus die kan er ook in. Ik zie een heel weekend vol gezond sap aankomen!

Je zegt dat je kiwi niet hoeft te schillen, de peer wel? Ik dacht dat je alleen sinaasappel, banaan, meloen en dergelijke dikschillige vruchten moest schillen?

Sam:
De eerste sapjes zijn er inmiddels door! Ik ben er erg enthousiast over

1e: Wat er in de koelkast lag: komkommer, peer, tomaat, plus 1/3 sinaasappelsap uit pak. Lekker fris, geen traditionele combinatie maar ik kon niet wachten.

2e: krootjes (voorgekookt), verse sinaasappel, spinazie. Erg lekker aards sapje. ik heb er wel verse sinaasappel doorheen gedaan omdat ik het zonder fruit wel heel "rauw" vond smaken. Prachtige kleur trouwens en het bleek een goed anti-katermiddel :)

3e: Appel, kiwi, bleekselderij. Veel te zoet, dus verdund met water. Ik had nu 2 appels, 2 stengels selderij en 1 kiwi. Ik denk dat ik de volgende keer een appel vervang door een halve komkommer.

Sam:
4e sapje: Tomaat, komkommer, bleekselderij, spinazie, met wat peper en zout. Heel erg lekker, je zou het ook warm kunnen serveren als groente bouillon, in een amuse glaasje ofzo.
5e sapje: Sinaasappel - kiwi, lekker rins.

Pluspunten:
De hoeveelheid sap die je er uit krijgt verbaast me, er komt bijvoorbeeld echt veel meer sap uit een sinaasappel dan met een sinaasappelpers.
De mogelijkheid om groente te "drinken", die is echt nieuw voor me en dit vind ik heel erg lekker, lekkerder dan (puur) vruchtensap

Nadelen:
Ik heb er maar eentje gevonden: Het schoonmaken. Er blijft zeker bij de groentesappen toch wel veel frut achter in het apparaat, en de zeef schoonborstelen is ook nog wel even een werkje. Het afvoerputje is er ook niet blij mee, zeker niet met de bleekselderij en spinazie.
Schoonmaken na een vruchtensapje is veel makkelijker en sneller dan na groentesap.

Maar goed, ik ben er erg happy mee tot nu toe, ik wilde eerst een plek in een kastje zoeken hiervoor maar hij gaat een vaste plek op het aanrecht krijgen denk ik  :D

Sam:
Ik gebruik hem nog steeds drie, vier keer per week, dus hij staat nog steeds op het aanrecht  :D

Vorige week een tomatenbouillon gemaakt van verse tomaten, bleekselderij en rode paprika. Twintig minutes zacht laten koken, afkoelen, de groente er uit scheppen en in de Versapers, dan het sap bij de bouillon doen en het kleine beetje pulp weggooien. Opwarmen met wat peper en zout, een heel lichte zomerbouillon die verder niets nodig heeft.

Ik denk trouwens dat meer dan 2/3 van mijn sappen groentesap zijn, en van de 1/3 vruchtensap is ook meestal nog een deel groente. Puur vruchtensap verdun ik 1:1 met water om het minder zoet te maken.

Sam:
Vorige week een borrel met zomerdrankjes, waar ik de slowjuicer voor aan het werk heb gezet:

* Watermeloensap met een scheutje citroensap en een maatje wodka. Ik heb vroeger wel eens watermeloensmoothie gemaakt maar vond het te dik, en de pitjes proefde ik ook terug. Met de slow juicer prachtig licht sap, de wodka en citroen geven een lekkere kick aan het anders wel wat weeige meloensap.
* Pina Colada: ananassap met kokosmelk en rum
* Daiquiri maakte ik wel met de staafmixer in plaats van met de slowjuicer, alleen het citroensap is met de slowjuicer geperst.Van alles ook "virgin" versies gemaakt met iets meer citroensap en zonder alcohol, werd ook goed ontvangen.

Wat me toch weer opviel is dat je echt maar heel weinig pulp weg hoeft te gooien, er komt heel veel sap uit, ook van citroenen kreeg ik veel meer sap, zonder fliebertjes erin, dan met een gewone pers.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie