Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Zijdehoenders

(1/3) > >>

Jack Frost:
Ik koop wel vrije uitloop eieren maar toch. Als ik nu me eigen eieren heb weet ik zeker dat het van kippen komen die een gelukkig leven lijdt (tenminste ik probeer me best). Nu vind ik het ook leuk als ze een beetje tam en mooi zijn dus heb ik voor zijdehoenders gekozen. Nu wilde ik gewoon twee kippen maar bij kuikens kan je dat nog niet zien en het was een aanbieding 10 keukens voor 45 euro. Dus heb ik er tien. Als ze 4 maanden uit zijn hou ik twee kippen en de rest gaat weg. Nu wil ik ze gewoon op marktplaats zetten met erbij “goed adres gezocht”.  Maar iemand hier interesse bij een vegetariër weet ik namelijk zeker dat het geen soepkippen worden.

Lady d'Arb@ñville:

--- Citaat van: Jack Frost op 14 juni 2013, 14:20:11 ---... en het was een aanbieding 10 keukens voor 45 euro.

--- Einde van citaat ---

Bij Brugpieper Keukens zeker? (altijd leuk, die autocorrect-functie)

Antje:
Wat doe je met de haantjes dan?

Aiko:

--- Citaat van: Antje op 14 juni 2013, 18:25:16 ---Wat doe je met de haantjes dan?

--- Einde van citaat ---

Naar de liefhebber, samen met de rest van de kippen.
Maar ik zit me af te vragen hoeveel liefhebbers er zijn van brullende hanen, als ze niet voor een soep bestemd zullen gaan zijn...

Wil je alleen hennen, dan was je wat dat betreft wellicht beter afgeweest door hennen af te nemen bij stichting Red een Legkip. Dit zijn kippen die gered zijn van de slacht, na het einde van hun econimische eierlegperiode bij de boer. Geen kippen die een leuk leven hebben gehad, maar wel kippen die je een leuk(er) leven kan bieden in plaats van het hakblok.

Jack Frost:
Als echt niemand ze wil hebben breng ik de hanen naar de kinderboederij. En ik heb ze van een hobbyfokker. Een oude man die al met pensoen is en als hobby heeft hij zijn giga tuin en schuur vol mer allerlei vogels.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie