Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Zijdehoenders

<< < (2/3) > >>

Aiko:
Het is denk ik wat naïef te denken dat de hanen tot in hun eindigheid bij een kinderboerderij hun uren kunnen slijten. Althans, bij de meeste dan toch niet, vermoed ik.

Dan zijn de hanen beter af als je ze ergens in een bos of bossage-op-een-rustig-plekje loslaat, waar ze kunnen scharrelen, niet door autoverkeer worden overreden en genoeg struiken hebben om de nacht op enige hoogte in door te brengen.

Jack Frost:
Echt waar! Overleven ze dat dan als ik ze los laat in het bos. Weet toevallig wel een bos waar het verboden voor honden is en erg rustig.

jol:
Hier vlakbij leven al jaren een stel hoenders langs een rustige weg, pal onder de snelweg. Er zitten ook kippen bijeen volgens mij houdt het zichzelf aardig in stand.

Hizikigrrrl:
Het zijn wel zijdehoenders he? Het zou me niets verbazen als daar door de jaren heen bij het fokken een hoop pluis in de plaats van de kippenstreetsmart is gekomen...

Draek:

--- Citaat van: Jack Frost op 15 juni 2013, 22:03:38 ---Echt waar! Overleven ze dat dan als ik ze los laat in het bos. Weet toevallig wel een bos waar het verboden voor honden is en erg rustig.

--- Einde van citaat ---

Die worden vaak gevangen en afgemaakt. Maar dat ligt een beetje aan welk bedrijf voor advies gevraagd wordt. Als het Duke is (van de schipholganzen...) dan sterven ze een pijnlijke dood

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie