Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Kuikens door de shredder
Jack Frost:
Kuikens door de shredder
Dag allemaal. Ik zit ergens mee. Als ik vrije uitloop eieren koop betekend dat deze kuikens ook over de loopende band gaat of is dat alleen bij legbatterij eieren zo? Dus zo’n lopende band waarin de kippetjes van de haantjes word gescheiden en de haantjes op het einde door de shredder gaan en de kippetjes mogen blijven leven voor de volgende eieren. Zo iets (je ziet niet het einde)
Amarillo:
Slecht nieuws voor je: kuikentjes van allerlei pluimage (huh huh) gaan door de shredder, zelfs die van wie de zusjes later bio-eieren zullen leggen.
Jack Frost:
Bedankt voor je duidelijke antwoord. Hou het voortaan dus maar op de eieren van mijn eigen kippen. En natuurlijk opletten op koekjes met ei. Ik heb gehoord dat dit vooral legbatterij eieren zijn.
Cornelie:
Ja, en bovendien gaan de legkipjes zelf ook na een jaartje of anderhalf naar de slacht, als hun productiviteit afneemt. Als je zelf kipjes neemt, dan het liefste geredde kippen uit de industrie, want het fokken van legkippen voor de verkoop aan particulieren heeft eigenlijk dezelfde problemen als de fok voor de industrie. Bovendien redt je dan een industrie kip, die anders naar de slacht zou gaan.
Ei in koek is inderdaad vaak legbatterij of anders meestal scharrel of vrije uitloop. Gelukkig zijn er best veel vegan koekjes, ook in de supermarkt, zoals Lu Robuuste koeken (een soort chocolate chip cookies, héél lekker), Punselie's, Oreo's, Speculoos en sommige soorten speculaas, Verkade Nizza kokos of kaneel, de meeste soorten ontbijtkoek, Liga Evergreen en Fruitkick en nog veel meer.
Zelf bakken zonder ei is ook makkelijk, daar zijn allerlei simpele trucjes voor.
Jack Frost:
Beter laat dan nooit: Bedankt Cornelie :)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie