Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Kuikens door de shredder

<< < (3/3)

Iris:
Klopt, maar omdat er gezegd werd dat er én een pikorde is én ze zitten met velen in een stal, en de snavels worden gekapt. Maar die pikorde wordt daar juist mee voorkomen.

Dan moeten we hier klagen over 't feit dat de boer te weinig geld krijgt om minder kippen te houden.

Martina:

--- Citaat van: Iris op 26 januari 2014, 18:14:55 ---Klopt, maar omdat er gezegd werd dat er én een pikorde is én ze zitten met velen in een stal, en de snavels worden gekapt. Maar die pikorde wordt daar juist mee voorkomen.

Dan moeten we hier klagen over 't feit dat de boer te weinig geld krijgt om minder kippen te houden.

--- Einde van citaat ---

waarom?
waarom moet alles om geld draaien. zo van " sorry, ik kap de kippetjes hun snavels, en ik zet ze met duizenden bijeen en ze dan nog pikken ze elkaar half zot...... want ik heb anders geen geld.. zoiets?" Waarom moeten wij daarover klagen?

Eelco:

--- Citaat van: Martina op 27 januari 2014, 11:55:58 ---
--- Citaat van: Iris op 26 januari 2014, 18:14:55 ---Klopt, maar omdat er gezegd werd dat er én een pikorde is én ze zitten met velen in een stal, en de snavels worden gekapt. Maar die pikorde wordt daar juist mee voorkomen.

--- Einde van citaat ---
waarom?
waarom moet alles om geld draaien. zo van " sorry, ik kap de kippetjes hun snavels, en ik zet ze met duizenden bijeen en ze dan nog pikken ze elkaar half zot...... want ik heb anders geen geld.. zoiets?" Waarom moeten wij daarover klagen?

--- Einde van citaat ---
Wij consumenten willen het liefst zo goedkoop mogelijk veel eieren kopen. En de boer wil ook wat centjes verdienen om brood voor zijn familie te kopen. Gelukkig zijn er dan slimme mensen die methoden verzinnen die dat mogelijk maken.  :-X

Iris:

--- Citaat van: Martina op 27 januari 2014, 11:55:58 ---

--- Einde van citaat ---

waarom?

--- Einde van citaat ---

Omdat de boer ook klem zit en z'n brood wil verdienen. En omdat veel boeren waarschijnlijk niet zo bezig zijn met dierenwelzijn, als wij hier. Zij zijn vaak vanuit vroeger in de familie nog erger gewend (legbatterijen etc.), dus waarom zouden zij vrijwillig minder kippen houden dan toegestaan en kiezen voor een lager inkomen? Als boeren meer geld krijgen, zijn zij in staat om dierenwelzijn te verbeteren. Anders niet.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie