Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17300 Gepost op: 13 mei 2019, 11:43:06 »
Gisteren en vandaag nog bezoek gehad voor de verjaardag. Gisteren kwam een vriendin die een dieet voor de darmen volgt; geen gluten, zuivel, soja en suiker. Ik kon niet kiezen tussen midden-oosters of Mexicaans, dus allebei gedaan. Zelfgemaakte baba ganoush, tehini, gegrilde paprika's, guacamole, gierstsalade met granaatappelpitjes, Mexicaans groentenprutje. Erbij feta, hummus, maistortilla's die glutenvrij zijn, gewd-one wraps, rauwkost en tortillachips.

Vandaag het restje gierstsalade na fljnk wat hapjes.  ;)

Zo dat is nog eens lief! Als ik haar was zou ik me vaker bij jou uitnodigen :-)

Er waren nog meer mensen hoor  ;). Oorspronkelijk zou ook nog een vriendin met een zuivelallergie meeeten, en ik zelf probeer histamine-arm te eten, dus ik was toch al aan het knutselen  :D. Vaak probeer ik de basis voor iedereen eetbaar te maken, en dat vul ik dan in aparte bakjes aan met wat extra's. Ik vind niets ongezelliger dan "ik heb allemaal lekkere dingen gemaakt, maar jij krijgt alleen dit".

Vandaag gaan de allerlaatste restjes tomatensalsa, baba ganoush en getenkaas met rauwkost en sla op wrapjes mee als avondeten op het werk. Dan is de koelkast eindelijk weer wat leger  :)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17301 Gepost op: 13 mei 2019, 21:20:23 »
Vaak probeer ik de basis voor iedereen eetbaar te maken, en dat vul ik dan in aparte bakjes aan met wat extra's. Ik vind niets ongezelliger dan "ik heb allemaal lekkere dingen gemaakt, maar jij krijgt alleen dit".
Ja, zo doe ik dat ook  :).

Wij aten vanavond couscous met 'zeven' groenten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17302 Gepost op: 14 mei 2019, 08:40:29 »
Gisteren en vandaag nog bezoek gehad voor de verjaardag. Gisteren kwam een vriendin die een dieet voor de darmen volgt; geen gluten, zuivel, soja en suiker. Ik kon niet kiezen tussen midden-oosters of Mexicaans, dus allebei gedaan. Zelfgemaakte baba ganoush, tehini, gegrilde paprika's, guacamole, gierstsalade met granaatappelpitjes, Mexicaans groentenprutje. Erbij feta, hummus, maistortilla's die glutenvrij zijn, gewd-one wraps, rauwkost en tortillachips.

Vandaag het restje gierstsalade na fljnk wat hapjes.  ;)

Zo dat is nog eens lief! Als ik haar was zou ik me vaker bij jou uitnodigen :-)

Vaak probeer ik de basis voor iedereen eetbaar te maken, en dat vul ik dan in aparte bakjes aan met wat extra's. Ik vind niets ongezelliger dan "ik heb allemaal lekkere dingen gemaakt, maar jij krijgt alleen dit".


Ja dat gevoel kennen we als vegetarier allemaal wel, dus slim en ja, toch lief!

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17303 Gepost op: 14 mei 2019, 08:41:52 »
Ik eet alleen vanavond en dat betekent meestal een gerecht met lekker veel paddestoelen! Vanavond paddestoelenmix met pasta, spinazie en een lepel creme fraiche.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17304 Gepost op: 14 mei 2019, 20:56:14 »
Tagliatelle in salieboter. Erbij gestoomde broccoli, koolrabi, paprika en kidneybonen gekruid met nootmuskaat en lemon myrtle.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17305 Gepost op: 15 mei 2019, 20:23:06 »
Ovenfriet, een vega kipcorn en komkommer-tomatensalade.

Offline karl

  • *****
  • 6.267
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17306 Gepost op: 15 mei 2019, 21:23:14 »
Gekookte aardappelen, bloemkool met witte kaassaus en een zopas in Delhaize gelanceerde "Greenway Burger" ("King of the BBQ"), die volgens de aardige kassajuffrouw (ze wees me op de 1 + 1 actie) door velen als zeer gelijkend op de vlezige burger wordt beschouwd. Zou de actie er niet komen nu de Beyond meat-burger in de belangstelling komt? We vonden hem inderdaad op de oorspronkelijke burger lijken qua structuur. Ook de smaak was oké, maar we misten toch wat pit en kruidigheid. Een burger om op te peppen tussen een pistolet met rode ui en sausjes.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17307 Gepost op: 15 mei 2019, 21:50:36 »
Flinterdunne pannenkoekjes, aan tafel gevuld met naar keuze peterselieyoghurt, radijs, komkommer, bleekselderij, bospeen, tomaat, rucola, ijsbergsla, pepertje, kappertjes, groene peper en olijven.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17308 Gepost op: 15 mei 2019, 21:58:48 »
Snijbonen met paprika en tomaat. Daarbij krieltjes in de schil die ik nog even aangebakken heb in olijfolie en afgewerkt met truffelolie en grot zout.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17309 Gepost op: 16 mei 2019, 14:46:18 »
Ovenfriet, een vega kipcorn en komkommer-tomatensalade.

Die vegakipkorn is echt  :cheer: :cheernerd: :wortel: :metal: :cheercow: :nopompom: :cheer_eerie: :wave2: :wave:

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17310 Gepost op: 16 mei 2019, 14:47:48 »
Vanavond een receptje van Pauline:

https://uitpaulineskeuken.nl/recept/kerrie-bowl (zonder rozijnen)

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17311 Gepost op: 16 mei 2019, 21:03:01 »
Ovenfriet, een vega kipcorn en komkommer-tomatensalade.

Die vegakipkorn is echt  :cheer: :cheernerd: :wortel: :metal: :cheercow: :nopompom: :cheer_eerie: :wave2: :wave:

Ja, heel goed is die!

Vanavond penne met champignons, verse doperwtjes, knoflook, ricotta, een scheut witte wijn en parmezaan.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17312 Gepost op: 17 mei 2019, 01:32:39 »
Na een 'onderwijsdag' een borrel met o.a. groenteplankjes met lekkere dips, en smakelijke olijven en gemengde noten, Radboud Universiteit doet op een leuke manier aan gezond borrelen (nou ja, behalve dat wijntje dan, dat er ook bij hoort  ;D). Daarom geen avondmaaltijd, maar wel een socca/farinata gevuld met tomaat, ui, pepertje en knoflook en een coleslawtzatziki bij de tweede voorronde van het Songfestival.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17313 Gepost op: 17 mei 2019, 18:15:51 »
Een salade van kropsla, komkommer, tomaat, augurk, ui, ei, gerookte amandelen en mosterddressing. En nieuwe aardappeltjes met daslookboter.

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17314 Gepost op: 17 mei 2019, 22:56:55 »
Tomatenbulgur met geroosterde aubergine en kruiden-yoghurtsaus. Morgen weer eens witte asperges met geroosterde krieltjes met hard gekookt ei vegetarische ham en dillesaus

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17315 Gepost op: 18 mei 2019, 17:55:28 »
Gisteren een lasagne bologne. Vanavond pizza! Ik met ui, champignons en wilde spinazie, Kristof met ananas, paprika en groene pepertjes.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17316 Gepost op: 18 mei 2019, 18:55:29 »
Nog een verlate verjaardagswens Meisbaer!

Vorige week vrijdag, zaterdag en zondag ziekenhuiseten. Soms ok, soms echt vies.

Maandag kant-en-klare maaltijdsalade, dinsdag verse pasta (AH) met saus. Woensdag roerbakgroenten, tofu en kk-saus. Donderdag broodjes falafel, gisteren gestoomde asperges met ei en krieltjes. Vandaag witlofovenschotel met aardappel en kaas.

Offline karl

  • *****
  • 6.267
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17317 Gepost op: 19 mei 2019, 08:53:59 »
Een  ratatouille op basis van tomatenpuree met paprika's, ui, courgette, venkel, aardappelblokjes en Provençaalse balletjes van Soto.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17318 Gepost op: 19 mei 2019, 20:31:27 »
Franse voorjaarsstoofpotje met nieuwe aardappel, asperge, tuinboon, raapsteel, jonge stengelknoflook en daslook en een gepocheerd ei erbij.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17319 Gepost op: 19 mei 2019, 21:24:58 »
De salie in de tuin doet het erg goed, dus lekker veel salie gebruikt voor de tagliatelle in salieboter. Erbij een fikse salade van rucola, bleekselderij, bospeen, komkommer, ijsbergsla en kidneybonen.
Gemüse ist mein Fleisch