Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

De Afval-Draad

<< < (154/166) > >>

fem fatale:
Eindelijk contact met diëtist, was nogal gedoe in het ziekenhuis. Maar de conclusie was wel dat ik te weinig eet en met name te weinig eiwitten en vetten binnenkrijg.

Maar omdat er een baby in mijn buik zit, gaan grotere porties gewoon niet werken, dus nu mag ik nog maar 50 gram groenten per dag om ruimte te houden voor andere dingen (rijstmelk, noten en vleesvervangers). En ik moet wel 3 tussendoortjes gaan eten. En drinkvoeding. (En stiekem schrijft ze ook iets grotere porties voor dan ik wegkrijg).

Dat wordt nog best een uitdaging allemaal. Maar mijn reserves zijn wel echt op, dus ik ga het wel proberen.

fem fatale:
Ik merk trouwens dat ik meteen geen idee heb wat ik moet koken als groenten niet de basis zijn.

Muis:
Zijn waterige groente niet een idee? Vult misschien minder. Andijvie, spinazie stamppot etc. Of soep? Of moet je erg uitkijken met zout.

Muis:
Pff, val maar niet af.

fem fatale:
Nee waterige groenten en soep zijn juist slecht, want veel volume maar weinig calorieën. Ik mag wel gewoon zoveel zout als ik wil.

Ik at nu een stampotje van een halve zoete aardappel, rode ui en 5 kerstomaatjes (is nog teveel groenten, maar minder lukt nog niet), met linzen-paddestoelenjus en een vegaworst. Da's redelijk in lijn met wat voorgeschreven is.

Maar ik moet nog 2 tussendoortjes en de drinkvoeding. Dat is nog wat ambitieus.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie