Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
De Afval-Draad
Hizikigrrrl:
Toch nog overnight oats proberen? Havermout bevat ook aardig wat calorieën. Met erbij een bakje sojayoghurt.
Een shakes werken ook goed. Meng amandelmelk, kokosmelk, eiwitpoeder (bij de AH koop je nu op basis van hennep of groene erwten), avocado/banaan, gedroogde vruchten en haver/boekweitvlokken. Staafmixer erdoor en drinken maar.
Zo'n shake gaat een dag of langer mee, je drinkt er een paar koppen van. Bovendien verdoe je geen calorieën door zelf te staan koken.
fem fatale:
Ik eet havermout of muesli 's ochtends, maar ik krijg de portie gewoon niet groot genoeg. En eigenlijk zou ik er dan nog nootjes aan moeten toevoegen.
Ik denk dat die drinkvoeding zoiets is als een shake? En het is ook niet zo dat ik zo'n shake erbij kan nemen en dan nog andere dingen kan eten. Ik zit bomvol als ik een glas rijstmelk heb gedronken. Daar moet ik er eigenlijk 3 per dag van, plus ontbijt, lunch, avondeten en 3 tussendoortjes en drinkvoeding. Dat zijn 10 eet/drinkmomenten, met gemiddeld 3 uur ertussen past het gewoon niet in een dag.
Windigo:
Fem fatale, misschien heb je er wat aan om meer (gezonde) vetten aan je dieet toe te voegen? Toen ik ondervoed was door de ziekte van Crohn heeft de ziekenhuis dietiste me aangeraden om vooral royaal te zijn met olijfolie etc, omdat het niet moeilijk is om te eten en je er wel gewicht mee wint. Misschien helpt dat ook?
Hier zijn de prednison kilo's er overigens alweer af ;)
fem fatale:
Ja die tip kreeg ik ook, en extra olie door dingen roeren. Maar ik moet nog even bedenken hoe ik dat ga doen, door de muesli lijkt me niet zo fijn.
Eelco:
--- Citaat van: fem fatale op 11 december 2016, 14:29:51 ---Ja die tip kreeg ik ook, en extra olie door dingen roeren. Maar ik moet nog even bedenken hoe ik dat ga doen, door de muesli lijkt me niet zo fijn.
--- Einde van citaat ---
Pompoenolie door de muesli lijkt me best lekker (op vanille-ijs is het echt bijzonder lekker, dus wellicht smaakt het ook in de shakes goed). Of lijnzaadolie in kwark, yoghurt of shake (zie http://www.chefkoch.de/rs/s0/lein%C3%B6l/Rezepte.html).
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie