Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

De Afval-Draad

<< < (162/166) > >>

LL de Ling:

--- Citaat van: neleH op 23 juli 2019, 13:50:52 ---
Succesverhalen en gouden tips blijven welkom!

--- Einde van citaat ---

Tja, om af te vallen moet je nu eenmaal minder calorieën binnenkrijgen dan dat je verbrandt. Daarom werken veel diëten vaak wel, omdat je op een of andere manier toch minder at dan voorheen. Dan kun je dat het beste maar op een gezonde manier doen (gevarieerd, genoeg groenten, en niet te weinig) dan bijv. een sherrydieet.

Ik heb weleens het Low GI-dieet gedaan en dat werkte best. Maar ik denk ook dat vooral het niet meer snoepen en meer bewegen het belangrijkste was in deze periode.

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: neleH op 23 juli 2019, 09:28:43 ---

Wie heeft echt goede tips? Ik overweeg een dietiste maar misschien heeft iemand een gouden tip? Weekmenu's? Sportschema's?

--- Einde van citaat ---

Misschien is mijn nicht een geschikte diëtist voor je? Ze zit in Lochem en is een vd weinige diëtisten in NL die gepromoveerd is en klinische onderzoeken heeft gedaan (ze heeft ook biomedische wetenschappen gestudeerd): http://krachtvoeradvies.nl/

Nevyn:
Ja, dat denk ik ook. Ik heb om me heen mensen allerlei diëten zien doen. Het werkte allemaal, totdat ze er geen zin meer in hadden en weer "normaal" gingen eten.
Dat wordt dus mijn strategie, gewoon normaal en gezond eten, geen voedingsgroepen uitsluiten (nou ja, vlees en vis natuurlijk), dan kom ik vast een heel end, hoop ik tenminste.

neleH:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 23 juli 2019, 17:55:47 ---
--- Citaat van: neleH op 23 juli 2019, 09:28:43 ---

Wie heeft echt goede tips? Ik overweeg een dietiste maar misschien heeft iemand een gouden tip? Weekmenu's? Sportschema's?

--- Einde van citaat ---

Misschien is mijn nicht een geschikte diëtist voor je? Ze zit in Lochem en is een vd weinige diëtisten in NL die gepromoveerd is en klinische onderzoeken heeft gedaan (ze heeft ook biomedische wetenschappen gestudeerd): http://krachtvoeradvies.nl/

--- Einde van citaat ---

Thanks voor de tip, ik ga eens kijken.

neleH:

--- Citaat van: LL de Ling op 23 juli 2019, 17:35:54 ---
--- Citaat van: neleH op 23 juli 2019, 13:50:52 ---
Succesverhalen en gouden tips blijven welkom!

--- Einde van citaat ---

Tja, om af te vallen moet je nu eenmaal minder calorieën binnenkrijgen dan dat je verbrandt. Daarom werken veel diëten vaak wel, omdat je op een of andere manier toch minder at dan voorheen. Dan kun je dat het beste maar op een gezonde manier doen (gevarieerd, genoeg groenten, en niet te weinig) dan bijv. een sherrydieet.

Ik heb weleens het Low GI-dieet gedaan en dat werkte best. Maar ik denk ook dat vooral het niet meer snoepen en meer bewegen het belangrijkste was in deze periode.

--- Einde van citaat ---

Minder eten en meer bewegen, het is zo'n open deur. Ik probeer het al jaren maar tot nu toe bleef ik op gewicht en nu kom ik een beetje aan sinds een paar maanden (maar ik laat het ook allemaal een beetje gaan merk ik met het lekkere weer, dus volledig verklaarbaar).

Low GI-dieet is ook interessant, dank!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie