Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

De Afval-Draad

<< < (163/166) > >>

fem fatale:
Toen mijn schildklier vorig jaar achteruit ging (en mijn huisarts vergat te testen omdat P. nog niet bepaald doorsliep en je daar ook heel erg moe van wordt en na 2 jaar ook raar van kunt gaan eten), had ik weer een maat groter dan ik zou moeten hebben. Ik was in feite twee maten aangekomen, want na de zwangerschap was ik een maat kwijt en het eerste jaar lukte het maar niet om aan te komen (ondanks dat ik maar heel kort borstvoeding kon geven, waarbij het ondergewicht ook een factor was.)

Maar ik vind diëten niet te doen, ik eet gezond, gevarieerd en niet te veel, dus diëten brengt risico van tekorten met zich mee.
En sporten gaat echt vrij lastig, ik mag maar heel weinig doen, er zijn bijna geen rolstoeltoegankelijke sportscholen en ik werk onregelmatig en ook R werkt vaak in het weekend en ‘s avonds.

Maar opeens gaan er nu toch weer kilo’s af. Schildklier is blijkbaar stabiel? Het gaat langzamer dan ik zou willen, maar voor mijn lijf is dat wel goed, denk ik.

neleH:
Ik heb me vorige week aangemeld bij Weight Watchers. Tot nu toe ben ik enthousiast!

Nog meer mensen die aan het afvallen zijn?

meisbaer:
Niet bewust. Ik ben sinds ik ben begonnen met op histamine te letten, structureel zo'n 1,5 kiko kwijt, maar meer lijkt er nu niet af te gaan.

Eelco:
Ik fiets en beweeg duidelijk minder dan voorheen, maar compenseer niet bewust. Of eigenlijk wel, want 's avonds eten we relatief licht en iets minder dan normaal. Dat gaat eigenlijk vrij automatisch. Kristof is net 13 kilo afgevallen (een groot verschil!) en ik vind de 59 kilo die ik nu weeg een mooi gewicht dat ik wil behouden.

Aiko:
Ik zou met dat gewicht dood zijn, denk ik... Ik ben 50% zwaarder en nagenoeg op mijn streefgewicht.

Ik fiets nu overigens ook veel. Dat deed ik al, maar er is geen jaar geweest hiervoor dat ik op dit moment van de kalender al twintig lange fietstochten gefietst heb.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie