Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

De Afval-Draad

<< < (164/166) > >>

Sven:
Veel hangt ook af van je lengte en je lichaamsbouw. Als ik me goed herinner ben je ook vrij groot.

Zelf ben ik sinds het begin van de lockdown met thuiswerk zeer regelmatig gaan eten zonder slechte tussendoortjes en simpele maaltijden. Gevolg: 9kg kwijt - 80,5 kg naar 71,5kg - BMI van bijna 25 naar bijna 22. Ik ga nu wel zorgen dat mijn gewicht vooral stabiliseert. Wanneer ik onder de 70kg ga, begin ik er mager uit te zien.

fem fatale:
Ik schommel volgens mij alle kanten op, met de prednison en antibiotica.

Maar wij hebben geen weegschaal, dus ik kan doen alsof ik het niet merk.

Voordat de Corona toesloeg zaten mijn schildklierwaarden op het randje van hyper (ik word behandeld voor hypothyreoïdie), dus het zou kunnen dat ik nu vanzelf ga afvallen naar een iets gezonder gewicht.
Ik weiger al te veel te doen aan mijn dieet, ik eet gezond en gevarieerd en meestal niet te veel, iedere keer als ik aankom is er een relatie met mijn schildklierwaarden en als ik afval eigenlijk ook. Maar als mijn schildklier slecht ingesteld is, kom ik in hele korte tijd heel veel aan, heeft met eten niet zoveel te maken.
(Dit is natuurlijk wel een luxe die ik heb omdat mijn hoge gewicht nog niet gevaarlijk hoog is oid, plus dat ik door die schildklier sowieso geen last heb van dingen als een hoge bloeddruk.)

Ik probeer wel wat meer te yogaën nu we zoveel thuis zijn, omdat het goed is voor mijn rug. Hopelijk ontwikkel ik een routine die ik vol kan houden. Maar ik kreeg wel veel gewrichtspijn van de antibiotica, dus ik was een tijdje gestopt en moet het nu weer gaan oppakken.

neleH:
De teller staat inmiddels bijna op -8kg!  :cheer: :cheernerd: :cheer_eerie:
Nog 2-3kg te gaan. Ik ben echt blij!

Eelco:
Knap hoor, Helen!

Selly:
Ja heel knap!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie