Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Hardlopen

<< < (107/117) > >>

LL de Ling:
Ben er ondanks flinke hooikoorts nog steeds in :) Ik heb nl. een hardloophorloge gekocht en die een schema laten maken om te trainen voor de halve marathon.

Nu moet ik vaak, maar op een lage hartslag. Dat is moeilijk! Overigens red ik de 4 keer per week ook nog niet hoor, maar 2 keer wel, en ga dan nog vaak fietsen naar mijn werk (2 keer 45 minuten). Daarnaast nog regelmatig oefeningen (triceps, buikspier, yoga etc.), klusjes in huis en 1 keer per maand een flinke wandeling (minstens 15 km) en ik kom wel aan mijn beweging.

Eelco:

--- Citaat van: Eelco op 02 juli 2018, 11:54:07 ---Behalve dan dit weekend: zaterdag en zondag ben ik naar het recreatiegebied de Berendonck gefietst, om daar een half uur stevig te zwemmen (en meteen weer teruggefietst).

--- Einde van citaat ---
Gisteren en vandaag weer: kwartier in stevig tempo erheen fietsen, half uurtje stevig zwemmen, kwartiertje terugfietsen. Mijn spieren zeggen: dat is geen recreƫren meer, dat is sport. Mijn rug, nek en schouderpartij zijn nu heerlijk ontspannen.

M.:
Ik had drie maanden niet hardgelopen wegens druk, vakantie, blessure en omdat ik het veel te warm vond. De van Dam tot Damloop komt snel dichterbij (over precies een maand) en eerst had ik besloten om het maar aan me voorbij te laten gaan maar ik heb me toch bedacht en ben weer begonnen met lopen. Valt me nog niet mee, maar vandaag lukte het me om 1 uur te lopen, met vijf minuten stevig wandelen tussendoor. 8.8 km afgelegd, nog "maar" 7.2 erbij en dan ben ik er  :P

M.:

--- Citaat van: LL de Ling op 02 juli 2018, 12:25:25 ---Ben er ondanks flinke hooikoorts nog steeds in :) Ik heb nl. een hardloophorloge gekocht en die een schema laten maken om te trainen voor de halve marathon.

Nu moet ik vaak, maar op een lage hartslag. Dat is moeilijk! Overigens red ik de 4 keer per week ook nog niet hoor, maar 2 keer wel, en ga dan nog vaak fietsen naar mijn werk (2 keer 45 minuten). Daarnaast nog regelmatig oefeningen (triceps, buikspier, yoga etc.), klusjes in huis en 1 keer per maand een flinke wandeling (minstens 15 km) en ik kom wel aan mijn beweging.

--- Einde van citaat ---

Wat voor hardloophorloge heb je? En train je nog voor een specifieke halve marathon of wil je die afstand gewoon kunnen doen.
Op lage hartslag lopen vind ik ook heel lastig maar het schijnt wel echt voor vooruitgang te zorgen.

LL de Ling:

--- Citaat van: M. op 23 augustus 2018, 21:16:54 ---
Wat voor hardloophorloge heb je? En train je nog voor een specifieke halve marathon of wil je die afstand gewoon kunnen doen.
Op lage hartslag lopen vind ik ook heel lastig maar het schijnt wel echt voor vooruitgang te zorgen.

--- Einde van citaat ---

Ik heb de Polar M430 en train met het trainingsprogramma op Polar Flow. Naast lopen, doe je dan ook kracht- en mobiliteitstraining. Ik heb ingesteld dat ik eind december de halve kan lopen. Dan zijn er geen of weinig evenementen, dus ik ga waarschijnlijk voor de CPC in het voorjaar.

Het gaat redelijk nu met het lopen op hartslag en ik mag steeds wat langer lopen, maar ga voor mijn gevoel soms nog echt langzaam. Maar mijn heel hardlopende collega (hij loopt marathons enzo) zegt dat dat wel goedkomt als het koeler is en dat ik dan wel het effect merk. Hoop het :)

Succes met het opbouwen weer M!.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie