Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Hardlopen

<< < (115/117) > >>

neleH:

--- Citaat van: Eelco op 17 februari 2019, 16:26:26 ---Bij dit mooie weer had ik ineens zin om een rondje hard te lopen. Dat had ik sinds de verhuizing al niet meer gedaan, goed anderhalf jaar dus. Rustig begonnen met vijf kilometer langs het Maas-Waalkanaal, met vier trappen (Neerbosschebrug, Graafsebrug, beide op en af) in ietsje minder dan 25 minuten. Daarna als vanouds mijn oefeningen weer gedaan (die ik sowieso elke 2-3 dagen doe, maar na het lopen, met warme spieren, zijn ze extra intensief). Lekker, ga ik weer vaker doen!

--- Einde van citaat ---

Holy dat is snel!

bambi:

--- Citaat van: neleH op 18 februari 2019, 10:46:55 ---
--- Citaat van: Eelco op 17 februari 2019, 16:26:26 ---Bij dit mooie weer had ik ineens zin om een rondje hard te lopen. Dat had ik sinds de verhuizing al niet meer gedaan, goed anderhalf jaar dus. Rustig begonnen met vijf kilometer langs het Maas-Waalkanaal, met vier trappen (Neerbosschebrug, Graafsebrug, beide op en af) in ietsje minder dan 25 minuten. Daarna als vanouds mijn oefeningen weer gedaan (die ik sowieso elke 2-3 dagen doe, maar na het lopen, met warme spieren, zijn ze extra intensief). Lekker, ga ik weer vaker doen!

--- Einde van citaat ---

Holy dat is snel!

--- Einde van citaat ---

Ja. zonder in details te treden kan ik je vertellen dat mijn 5 km net langer duurden!

Eelco:

--- Citaat van: bambi op 18 februari 2019, 19:24:57 ---
--- Citaat van: neleH op 18 februari 2019, 10:46:55 ---

--- Einde van citaat ---
Holy dat is snel!

--- Einde van citaat ---
Ja. zonder in details te treden kan ik je vertellen dat mijn 5 km net langer duurden!

--- Einde van citaat ---
Het gaat (eigenlijk) niet om de snelheid, he, je moet vooral een tempo vinden waar je je prettig bij voelt qua ademhaling en bewegingsritme. En dat tempo ligt bij iedereen weer anders, bij mij nu eenmaal vrij hoog.

LL de Ling:
Mijn 5 km duren ook wat langer tegenwoordig :P

Ik was aan het trainen voor de halve marathon, maar toen werd ik zwanger. Bij de Singelloop in Utrecht wist ik het net, en liep ik niet optimaal. Veel te snel kreeg ik het veel te heet. Op weg naar de 7 heuvelenloop ben ik mijn trainingen blijven volhouden (vaak, en meestal op lage hartslag) en bij de 7 heuvelenloop zelf besloten dat ik het rustig aan ging doen. (Want trainen op hoge hartslag wordt afgeraden bij zwangerschap) en niet mijn pr te verbeteren.

Daarna ben ik gestopt met gericht trainen en ga ik wanneer ik wil. Na december ben ik bijna niet meer geweest en word ik ook met de dag boller. Afgelopen zaterdag heb ik het nog weer eens geprobeerd. Hoewel het super was om buiten te zijn, is het enige tempo waar het nog comfortabel voelt ong 9 minuten op een kilometer ;D. Het zal wel eens 1 van de laatste trainingen geweest kunnen zijn. Ik train nog wel bij mijn workoutclubje (en geef daar nog les), maar ook daar ren ik niet echt meer, en sla ik de buikspieren over. En ga maar wat vaker wandelen. Dat deed ik ook al graag hoor, dus echt erg is het niet. Dan zie ik over een paar maanden wel weer. Een troost, ik zal dan wel weer snel verbetering zien!

Eelco:

--- Einde van citaat ---
Afgelopen jaar is het er niet meer van gekomen, maar nu ik voorlopig niet naar de universiteit hoef te fietsen, begon het weer te kriebelen. En nog steeds loop ik dit rondje van zo'n vijf kilometer in iets minder dan 25 minuten. Op het eind zelfs nog een sprintje getrokken  :D.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie