Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

De katten- en poezendraad

(1/192) > >>

Uniflame:
Ik was toch wel erg blij dat na het vuurwerkgeweld, al onze katten nog binnen waren. Ik had het kattenluik afgesloten, maar 1 van de 4 kan hem zelf dan nog open krijgen. Gelukkig niet gebeurd en de katten zijn de avond goed doorgekomen.

Een vraag waar ik mee speelde: Maar geven mensen hier hun katten ook vegetarisch kattenvoer? Ik zelf doe het momenteel niet. Ik denk ook niet dat ik het kan betalen voor 4 katten want het zal wel duur zijn.

Poek:

--- Citaat van: Uniflame op 02 januari 2011, 10:49:27 ---Een vraag waar ik mee speelde: Maar geven mensen hier hun katten ook vegetarisch kattenvoer?

--- Einde van citaat ---

Die kwestie is wel eens vaker behandeld op het forum (met de zoekfunctie vaak te vinden). Er is geloof ik niemand hier die dat doet (of in ieder geval niemand die dat durft toe te geven). Mijn mening (breder gedeeld) is dat het dierenmishandeling is (*). Als je een huisdier vegetarisch eten wilt geven, neem dan een konijn of zo. Een kat heeft eiwitten nodig, en moet niet koolhydraten (granen) als voornaamste voedingbron krijgen.

(*) En vega-life.nl vind ik dus dierenbeulen.

Lenda:
Het lijkt me idd niet goed voor katten...

Muffin en Brownie worden al iets minder schuw. Ik heb steeds vaker de deur van de kattenkamer open en gisteren kwam Muffin er heel even uit. Toen hij mij zag kroop hij helaas meteen weer onder het logeerbed. Ook lagen ze laatst samen op het bed te slapen.
En vannacht waren ze druk bezig, aan de belletjes van de kattenspeeltjes te horen  :)

Laurie:

--- Citaat van: Lenda op 02 januari 2011, 14:38:57 ---Muffin en Brownie worden al iets minder schuw.

--- Einde van citaat ---
Wat een lieverds, en fijn dat ze al iets minder schuw worden.  :)

Uniflame:
Ik was het eigenlijk ook niet van plan om het te doen, maar was nieuwsgierig of mensen het deden en of dat het dan goed was voor de poezen. Maar het leek me al dat het lastig ging worden om de kat dan te geven wat hij nodig heeft. Dus ik ga er ook maar niet aan beginnen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie