Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
De katten- en poezendraad
Hizikigrrrl:
Ik heb Nelisje net gedrogeerd met een extra portie eten. De brokjes zijn sinds gisterochtend op en dat resulteerde in een toenname van energieke pogingen om het vrouwtje en de konijnen te irriteren.
fem fatale:
Ik heb een afspraak gemaakt met een kattentrimster voor Kai. Niet dat hij helemaal vervilt is, hij heeft een paar kleine klitjes in zijn oksels, en een grote (één-euromunt formaat) in zijn broek, die er niet meer uit te kammen zijn, en knippen gaat nogal moeilijk. Laatst wel een grote klit uit zijn oksel weggeknipt, maar waarschijnlijk heb ik daarna het blote huidje opengekamd, want er kwam opeens een korstje op. Da's zielig, en zo gaat hij niet meer van kammen houden, dus ik ga nu naar een professional om die klitten eruit te laten halen en te bespreken hoe ik ze kan voorkomen of er zelf uit kan krijgen.
lieve lijn:
een furminator is een geweldige borstel/kam!!
fem fatale:
Serieus? Ik vind het maar een eng ding, en ik wil ook niet dat Kai minder haar heeft, hij heeft een prima vacht.
Maar ik heb een tijdje niet goed op mijn radiatorbakjes gelet, en op een gegeven moment was de lucht te droog en werd Kai statisch. Toen ontwikkelde hij die enorme klitten (normaal gesproken gaat het prima, mits hij dagelijks even bijgehouden wordt, dan heeft hij wat speekselknopen in zijn kraag, en soms wat kleine klitjes in zijn broek, die gaan er bij de dagelijkse borstelbeurt goed uit), die ook meteen vervilt raakten.
Ik kan ze er niet uit krijgen zonder hem pijn te doen (ze zitten op de huid, dus zelfs als ik er al tussen kom met de schaar, dan nog moet ik heel hard aan de klit trekken) en ik weet dat hondentrimmers zulke klitten er wel pijnloos uitkrijgen (en cremespoeling gebruiken zodat er niet meteen weer klitten inkomen, maar ik denk niet dat Kai in bad gaat), dus ik neem aan dat kattentrimmers dat ook kunnen.
Hier waren trouwens nog meer mensen met katten die meegingen naar de wc toch? Mijn vrienden vinden het nogal raar, want hun katten doen het niet, maar Kai moet echt altijd mee, en Jet soms. Ik greep Kai gisteren net op tijd bij zijn nekvel, hij wilde alvast op de wc, voordat ik er zat, hij maakte echt een snoekduik in de pot :-X
lieve lijn:
Niks engs aan en je haalt er alleen de "dode"haren uit de onderlaag haar mee uit. Die verzorgen die klitten..
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie