Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
De katten- en poezendraad
Laurie:
Wat naar Annemieke: hoe is het nu?
@M.: hopelijk wennen jullie en de katten er gauw genoeg aan. Bij ons is het nooit gelukt om de katten uit de slaapkamer te weren maar wij hadden dan ook geen Echte Aanleiding voor zo'n actie en heb geen ruggengraat als het op verontwaardigde, intens teleurgestelde katten aankomt; als het gemauw maar klaaglijk en verwijtend genoeg is ga ik vanzelf wel weer overstag...
M.:
--- Citaat van: Laurie op 26 september 2011, 15:38:49 ---@M.: hopelijk wennen jullie en de katten er gauw genoeg aan. Bij ons is het nooit gelukt om de katten uit de slaapkamer te weren maar wij hadden dan ook geen Echte Aanleiding voor zo'n actie en heb geen ruggengraat als het op verontwaardigde, intens teleurgestelde katten aankomt; als het gemauw maar klaaglijk en verwijtend genoeg is ga ik vanzelf wel weer overstag...
--- Einde van citaat ---
Yup, zo ben ik ook, en ik moet zeggen dat ik het zelf ook altijd gewoon wel gezellig vind, van die beesten op bed. Maar ja, straks staat er een wiegje naast en ik wil niet dat ze daar in gaan liggen slapen dus het is beter om ze nu alvast te laten wennen. V. vind het overigens geweldig, als het aan hem lag was de slaapkamer al lang verboden terrein geweest voor de katten, hij vindt al die haren overal heel irritant. Het is maar wat je gewend bent, ik had van kinds af aan altijd al katten op bed liggen. En hij slaapt gewoon lekker door dat gemiauw van Azrael heen ::)
fem fatale:
Mijn ouders legden mij en broer gewoon na de eerste nacht in een aparte kamer, de katten bleven dus op bed.
koekje:
De baby komt straks in een aparte wieg en niet zo'n aanklikding aan je eigen bed? Ik zou dan wel de katten op de slaapkamer laten, maar ik ben ook een zacht ei tegenover zielig mauwende katten. Ik zou de bovenkant van het wiegje dan afdekken, wel met ademend materiaal natuurlijk. Een hemeltje erboven en die dan onder het ledikantje vastmaken ofzo. Mijn katten zouden ook denken dat een wiegje een speciaal kattenbedje is en erin gaan liggen.
M.:
Geen aanklikding maar een eco wieg van karton. Niet alleen geschikt als kattenbedje dus, ook uitermate geschikt om nageltjes te scherpen :)
Na een paar maanden (afhankelijk van hoe ik kan slapen straks) zal de kleine frummel naar zijn/haar eigen kamer gaan en dan hoop ik dat ik V. zover krijg dat de slaapkamer deur weer open blijft staan maar tot die tijd vind ik het zelf toch wel een fijner idee om de katten niet onbewaakt bij ons kind in de buurt te laten. Sowieso ben ik heel erg benieuwd hoe ze gaan reageren, het zijn allebei niet de meest sociale katten. Ik ga ze er zeker zo snel mogelijk bij laten na de bevalling en dan maar hopen dat ze snel een beetje wennen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie