Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

De katten- en poezendraad

<< < (33/192) > >>

koekje:
Ja, ik zou dat ook spannend vinden. Hoe reageren ze normaal op baby's en kleine kinderen?
Als dat negatief is (of als ze het eng vinden), hoeft dat denk ik niet te betekenen dat jouw katten dat ook op eigen kinderen zo gaan doen. Ik denk dat ze zeker doorhebben en kunnen ruiken dat jouw baby eigen is en onderdeel van het eigen huishouden.

chinoiseries:
In het begin mochten de kittens wel op bed, want ze bleven anders heel sneu mauwen (en na het altijd gezellig samen slapen met de kattenfamilie, was het wel gemeen om ze gelijk buiten de slaapkamer te deponeren). Maar ik heb liever ook geen kattenharen in de slaapkamer en daarnaast doe ik er yoga... intussen zijn ze het wel gewend en komen ze alleen nog 's ochtends vroeg hun pootje onder de deur door steken :P

Annemieke:
De poes lijkt wat op te knappen. Ze kan de trap weer op en af en ligt niet meer de hele tijd beneden.

@M: de dierenarts leek niet echt te denken in achterliggende oorzaken. Voor ons een reden om over te stappen op een andere dierenarts in de buurt, die hopelijk wel wat verder denkt dat symptoombestrijding.

We moeten nu wel een bloedtest doen (volgens de spoeddierenarts van het weekend), omdat die hoge bloeddruk wel ergens vandaan moet komen. Door stress was erg onwaarschijnlijk volgens haar en ze dacht wellicht aan een verslechterde nierfunctie.

Dus dat arme beest moet zeer binnenkort weer die reismand in. En dan over een krappe 2 weken nogmaals om de bloeddruk te hermeten. Ik zit eraan om het te combineren. Bloedtest iets later, bloeddruk meten iets vroeger, dan hoeft ze maar 1x op pad.

koekje:
Nierfunctie is goed te bepalen met bloedonderzoek, wel bij voorkeur nuchter als ze ook glucose enzo willen meten. Sommige dokters komen ook aan huis, dat kan ook weer stress schelen.

Joske:
Ik weet niet of iemand het al heeft vernoemd, maar gisteren stonden Frank en Louie in onze krant, zielig maar ook schattig.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie