Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
De katten- en poezendraad
haantje:
Ja, ik las het. Bijzonder wel dat ze het al zo lang volhouden samen. En niks zieligs aan, ze weten niet beter.
M.:
Ok, ik vind katten geweldig en zou niet zonder willen maar er is 1 ding dat ik heel vervelend vind. Ik vraag me af of anderen dat probleem ook hebben en of iemand misschien een tip heeft.
Als ik aan het schoonmaken ben, waar dan ook in huis, dan ben ik vooral kattenharen aan het rond smeren en ziet het er vervolgens dus verre van schoon uit. Ik vind dat echt heel irritant, vooral in de keuken want daar is het natuurlijk wat vetter en blijven de haren extra goed plakken. Het probleem zit hem denk ik vooral in de doekjes want daar gaan haren aan zitten en je kan wassen wat je wilt maar de haren gaan er niet uit. De enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden is het gebruik van keukenpapier maar dat vind ik zonde en niet erg milieuvriendelijk. Herkennen jullie dit probleem en wat is jullie oplossing?
koekje:
Ik heb ook een harig huis. Ik ben er ook niet heel gelukkig mee, maar zie het als een logisch bijverschijnsel met het houden van katten. Ik heb een dichte keuken en dat scheelt denk ik wel de helft in de haren, want de katten zijn er dus makkelijker uit te weren. Mijn poets stofzuigt wekelijks het huis, ook de bank en de kattenmandjes. Ik heb het idee dat bijhouden met het borstelen van de katten ook wel scheelt. Een zoomgroom vind ik goed werken voor kortharige katten (met langharige en de zoomgroom geen ervaring). Het schijnt dat vastgekleefde haren op stoffen dingen er wel uitgaan als je ze in de droger doet. Ik heb zelf geen droger, dus het niet zelf kunnen ondervinden.
koekje:
Ik heb een Nag Champa wierookstokje aangestoken en net Ravi Shankar-muziekjes geluisterd. Sien is helemaal zen. Ik denk dat ik dat vaker kan doen om Sien tot meditatieve hoogtes te krijgen.
greet:
--- Citaat van: koekje op 30 september 2011, 16:47:17 ---Ik heb een Nag Champa wierookstokje aangestoken en net Ravi Shankar-muziekjes geluisterd. Sien is helemaal zen. Ik denk dat ik dat vaker kan doen om Sien tot meditatieve hoogtes te krijgen.
--- Einde van citaat ---
Maar het klinkt daarentegen wel heel pijnlijk voor jezelf... :-\ ;)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie