Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

De katten- en poezendraad

<< < (50/192) > >>

koekje:
Ja, zowel kvv als barf (zelf een menu samenstellen) gebeurt met name met producten die overblijven zeg maar, vanuit de industrie voor dierlijke producten voor de mens. Je kan ook prooidieren voeren, die zijn meestal geen restproduct. Ik voer die ook wel, maar niet zoveel. Ze zijn duur, speciaal voor mijn kat naar de knaagdierhemel geholpen en Ot krijgt er sneller haarballen van. Ik voer ze soms wel omdat Sien (de dikke vreetschuur) ze niet moet en Otje ze juist erg lekker vindt. Zo is het makkelijker dat Ot genoeg binnenkrijgt en Sien niet alles naar binnen werkt. Otje eet overigen ook geen hele vleesbotten, ze weigert te knagen. Op prooitjes knaagt ze wel, dus is dat haar primaire tandreinigende werking. Mijn katten zijn 4,5 en 5,5 en hebben totaal geen tandsteen en zelfs geen tandplak.

Ik vind dat geen enkel huisdier het goed doet op brokken. Het is maar net wat je referentiekader is. Ik heb mijn referentiekader ook heel erg bij moeten stellen toen ik vers ben gaan voeren. Ik vind dat mijn katten er nu pas goed uitzien en 'het er goed op doen'.
Ik blijf het erg vinden dat heel veel katten blaas- en nierproblemen hebben en dat het lijkt alsof dat tegenwoordig normaal wordt gevonden. Terwijl het nog steeds een ernstig medisch probleem is. De grote toename van zulke problemen is gekomen sinds de invoering van de brok.

M.:
Carnibest vonden onze katten niet lekker. Wij geven nu Animonda carny blikvoer, wat voor 98% uit vlees en dierlijke bijproducten bestaat. De katten vinden het erg lekker en wij vinden het wel zo makkelijk uit blik.

koekje:
Dat is blik en geen rauwe voeding. Het bevat nog steeds smaak- en geurstoffen (waarschijnlijk vinden ze het daarom wel lekker). Sien heeft dat vroeger ook gegeten en vond het erg lekker, helaas meurden de kattenbakken daardoor ook enorm.

Poek:

--- Citaat van: koekje op 18 november 2011, 16:50:11 ---Het bevat nog steeds smaak- en geurstoffen
--- Einde van citaat ---

Kun je een link geven waarin staat dat Animonda carny smaak- en geurstoffen bevat?

Amarillo:

--- Citaat van: Poek op 18 november 2011, 18:27:26 ---
--- Citaat van: koekje op 18 november 2011, 16:50:11 ---Het bevat nog steeds smaak- en geurstoffen
--- Einde van citaat ---

Kun je een link geven waarin staat dat Animonda carny smaak- en geurstoffen bevat?

--- Einde van citaat ---

Hier staat het. Ziet er wel betrouwbaar uit, lijkt me.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie