Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

De katten- en poezendraad

<< < (6/192) > >>

koekje:
Ik neem aan dat jullie keuze om haar te herplaatsen al vast staat? Ik ken verhalen van mensen met kattenallergie die samen met kat(ten) leven en dat redelijk samen kunnen doen (weinig klachten van eigen kat, huis zo haarvrij mogelijk houden, poeslief niet op de slaapkamer, gladde oppervlakken in huis, anti-allergie medicatie in de zin van anti-histamine, etc), maar niet iedereen wil daaraan en soms zijn de klachten te heftig.
In principe hoeft een kat niet naar de andere kant van het land perse herplaatst te worden. Het is wel belangrijk dat op het nieuwe adres de kat zeker 6 weken binnen gehouden wordt. En natuurlijk aaien en lekker eten en ook genoeg geestelijke afleiding en vermaak. Het kan voor jullie geestelijk wel fijner zijn haar niet te dicht in de buurt te hebben. Het is toch een beestje waar je voor gezorgd hebt en iedere keer weer de confrontatie kan pijnlijk zijn.

koekje:
Soms kan het moeilijk zijn een geschikt herplaatsingsadres te vinden. Asiel Canina in Essen vind ik een goed asiel. Ze doden daar geen dieren, tenzij ernstig en onherstelbaar ziek of gedragsproblemen die levensgevaarlijk zijn voor mens en dier.

karl:
Ik denk dat we al vele maatregelen vroeger toepasten, zonder allergie: niet in slaapkamer, gladde oppervlakken, veel poetsen en stofzuigen...dus vrees ik dat op dit vlak niet zo veel meer kan gebeuren. Maar ook mijn vrouw gaat niet over één nacht ijs en wil nog de huisdokter raadplegen en de dierenarts. Ik denk ook dat de confrontatie pijnlijk zou zijn als ze eenmaal elders geplaatst steeds zou terugkeren.

Poek:
Ik was bij een opvanghuis waar naast wat honden vele honderden katten rondliepen. Op een geven moment aai ik een kat die ergens op een verhoging zat, voel ik iets tegen mijn rug aan. Ik dacht dat een hond tegen me opgesprongen was, maar er bleek een kat in mijn nek te zitten. Dezelfde kat deed dat daarna nog twee keer (en ook bij anderen), maar toen was het wat minder onverwacht.

Joske:
Ik passeerde een klein juwelenwinkeltje en bekeek de collectie, maar ik voelde me ook bekeken. Er lag bovenop de fragiele etalage een gigantische zwarte kat naar mij te kijken. Daarna sprak ik met de eigenares, die nogal schrok want normaal doet en mag die kat dat niet, het is een maincoon van 13 kg  :o

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie