Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
De katten- en poezendraad
M.:
Hahaha, zitten echt een paar hele leuke tussen! :heart:
Ook wel een paar beestjes die echt veel te dik zijn zeg.
Vooral deze is echt geniaal, wat een kop :)
fem fatale:
Paps en broer hebben net de kapotte kattenafzetting weer heel gemaakt, dus gingen we een uurtje buitenspelen. En oh, wat waren ze blij.
Uiteraard moest er flink gerold om de geur van buiten weer goed op te nemen, en Jet ving bijna een duif, die overvloog maar even een zaadje wilde meepikken. Het was een fantastisch mooie sprong vanaf midden in de tuin, tot midden in het kattennet, en de duif had gelukkig op tijd door wat er op hem af kwam ;).
haantje:
Mijn cyperse Siebe is niet meer zo super jong, bijna 13 jaar. Voor mijn gevoel ligt hij steeds vaker te dromen en daar hard bij te snurken. Zou dat komen omdat hij wat ouder wordt? Bij zijn even oude broer Buffel merk ik het niet. Die wordt echter wel steeds feller qua klauwen, krabben en bijten. (Ze komen van een in het wild levende moeder en Buffel is pas bij ons binnen komen wonen toen hij al een maand of 6 was en zijn moeder doodgereden werd.) Hij wil heel graag geaaid worden, maar dat is bijna niet fijn dan. Na een tijdje geeft hij zich wel neer en is ie prima.
Sinds het derde broertje vorig jaar doodgegaan is, maken ze steeds vaker ruzie. Tot dan toe lagen ze vaak met zijn drieën gebroederlijk te slapen.
Het is al zo ver dat Siebe op zijn hoede is als Buffel bij hem in de buurt komt. Olie op Buffels vuurtje natuurlijk, die deelt meteen een pets uit.
Hizikigrrrl:
Kunnen katten ook last hebben van slapende pootjes? Nelis bezorgde me net een flinke verhoging van mijn stresslevel doordat haar rechterachterpootje het niet meer leek te doen (en het voetje linksachter heeft ze ook al niet meer).
Ze snapte het zelf ook niet en vond het een beetje eng, maar gelukkig wilde ze wel met een konijntje spelen en later met een laserlichtje. Het lijkt weer helemaal goed te zijn nu, maar ik ben echt geschrokken. Doordat ze nu amper meer kon lopen, twijfelde ik nog of ze geen infarctje had gehad. En het is vrijdagavond. Een geliefd tijdstip voor mijn dieren om ziek te worden...
fem fatale:
Als ik een slapend iets heb, heb ik de zenuw even bekneld gehad of de bloedtoevoer (voelt anders btw, vooral bij het terugkomen van het gevoel), als ik dat kan door gekke houdingen, dan kan een kat vast ook. En met name van een zenuw heb je het niet zo snel door, dus als ik dat in mijn benen heb, stort ik ter aarde als ik probeer te staan.
Katten hebben het iig niet zo vaak als ik, maar het lijkt me niet onmogelijk.
Het lijkt me helaas alleen ook niet onmogelijk dat er wel echt iets aan de hand is. Als het nu weer goed is, zou ik niet morgen naar de DA gaan, maar wel volgende week ergens om dat na te laten kijken. (Mijn DA heeft trouwens een gewoon spreekuur op zaterdag, ideaal, want mijn katten worden ook erg vaak ziek op vrijdagavond.)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie