Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

De katten- en poezendraad

<< < (192/192)

Poek:

Maar mijn kat Sufjan doet geen vogel kwaad!

neleH:
Ha, ik zag dit ook. Wij hebben 4 katten :-). Ze komen nauwelijks buiten (we proberen zo zoveel mogelijk binnen te houden, om deze reden + we wonen aan een drukke weg). Maar toch. Arjen heeft hier wel een goed punt (zoals zo vaak).

meisbaer:
Ja, mijn vriendnoemt ze ook al jaren "lieve moordenaartjes".

En dan willen ze met de positieflijst dwerghamsters verbieden  ::)

fem fatale:
Wij hebben er weer 5, en ondanks dat het krap is in een appartement, blijven ze binnen, o.a. hierom.

Maar ik ken best wel veel mensen die dat een vorm van dierenmishandeling vinden. Ik vind het dus dierenmishandeling als je je kat wel naar buiten laat (ook voor de kat trouwens).

In mijn vorige huis mochten ze wel in de tuin (die was afgezet en ze mochten alleen in de tuin als ik erbij was als levende vogelverschrikker) en het was vrij bizar hoe vaak ze een overvliegende duif te pakken hadden, of dat er zo’n beest gewoon op ze af vloog, dus ze mogen alleen mee naar onze huidige tuin als we die ook aan de bovenkant dicht weten te maken (daar zit een vrij grote variëteit aan vogels en dat houden we graag zo).

We hebben wel besloten om geen nieuwe katten meer te nemen als deze overleden zijn (maar dat voornemen hadden we al langer, toen overleed onze oudste kat, en aan maand later mijn schoonvader en we wilden zijn kat ook niet naar het asiel brengen, dus opeens hadden we weer vijf), enerzijds omdat R. allergisch is, anderzijds omdat ik het steeds lastiger vindt dat ze obligaat carnivoor zijn.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie