Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
De hondjes zijn leuk-draad
Edda:
hopelijk herstelt jullie Lytse voorspoedig , hoe gaat het inmiddels met hem ?
greet:
Ja, en kan je anders geen klacht bij de politie neerleggen ofzo? Zoiets kan toch niet, een hond met zo'n gedrag, stel dat die dat bij meerdere hondjes doet, of erger nog, bij kinderen... Tsss...
Hopelijk voelt Lytse zich weer snel de oude :-\
Edda:
hondengedrag naar andere honden en naar kinderen zijn twee verschillende dingen , vind het altijd wat minder prettig als dat op 1 hoop word gegooit , maar ik vind wel dat als een dier rare fratsen richting soortgenootjes vertoont de eigenaar hier wel wat mee hoort te doen , mocht een dier niet met andere honden kunnen, muilkorven, of niet los laten in een gebied
mocht er onacceptabel gedrag richting mensen voorkomt lijkt me hetzelfde van toepassing trouwens
hoewel uitlaten dan ook weer lastig word, een hond aan de lijn is niet handig in een gebied waar honden loslopen...dus kom ik toch weer op muilkorf en aangelijnd houden, want een gemuilkorfde hond is nogal weerloos en kan zich niet verdedigen in geval van nood...
en ik altijd zoiets heb van "alsjeblieft, als je je hond niet de baas kan zoek dan alsjeblieft iemand die dat wel kan of laat iemand je leren hoe het moet "
als ik alleen al hier op het dorp ga kijken hoeveel honden er als een soort projectiel door het dorp vliegen...al dan niet met eigenaar aan het andere eind van de lijn met daarbij twee uitvoeringen.... de 1 brullend en met de hakken in het zand, de ander al buikschuivend en smekend of hondlief misschien eventueel zou willen luisteren, en dan heb ik het niet alleen over de veel voorkomende slecht opgevoedde kleintjes, maar ook over grote witte herders en kruisingen molosser etc. terwijl die dieren bij een persoon die wat steviger in de schoenen staat hartstikke braaf zouden kunnen zijn ...
maar ik dwaal af geloof ik ::)
edit : mocht ons Eyckje besluiten op die manier met mij door het dorp te gaan, mag hij alvast beginnen met huilen :duh: :zakoverhoofd:
Hizikigrrrl:
--- Citaat van: Edda op 13 februari 2012, 11:11:29 ---
als ik alleen al hier op het dorp ga kijken hoeveel honden er als een soort projectiel door het dorp vliegen...al dan niet met eigenaar aan het andere eind van de lijn met daarbij twee uitvoeringen.... de 1 brullend en met de hakken in het zand, de ander al buikschuivend en smekend of hondlief misschien eventueel zou willen luisteren,
--- Einde van citaat ---
;D
Eelco:
K. was vanochtend met Lytse bij de dierenarts. De wond geneest goed en is kleiner dan we dachten (8 centimeter). Vers verband eromheen en vrijdag terugkomen. En we hebben geen problemen de medicijnen binnen te krijgen: de antibioticapil vreet hij als eerste uit zijn bakje en ook de pijnstiller-ontstekingsremmer lijkt hem te smaken.
En hoezo 'arme hond'? Meneer was weer helemaal bij de pinken en flink pubertair. Dat heb ik afgestraft met een fikse wandeling van een klein uur, met tussendoor ook wat samen rennen. Precies wat hij nodig had - dat vond hijzelf tenminste wel.
En hoezo 'hopelijk geen hondentrauma'? Vanmiddag had Kristof de retriever Mia met baasje al ontmoet en hij ging er enthousiast op af. Tijdens onze wandeling ben ik een stuk opgelopen met beagle Flo en baasje (Flo wil niet spelen). En ook op de andere honden is hij enthousiast afgelopen (dat wil zeggen, dat wilde hij... met andere honden spelen zit er nog even niet in).
Dusseh: boven verwachting alles!
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie