Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
De hondjes zijn leuk-draad
fem fatale:
--- Citaat van: Eelco op 15 februari 2012, 01:17:16 ---pubertair.
--- Einde van citaat ---
Da's een germanisme toch? Ik weet even niet hoe ik het zou noemen, maar zeker niet pubertair.
fem fatale:
puberaal zou ik zeggen.
fem fatale:
Maar wat fijn dat het zo goed gaat met Lytse, ga je nog iets doen om de andere eigenaar te vinden/aansprakelijk te stellen?
Eelco:
Oeps, 'pubertair' is inderdaad een germanisme (van 'pubertär'). Ik bedoelde inderdaad puberaal gedrag. ('Pubertair' komt ook in het Nederlands voor, maar verwijst dan naar een bepaald stadium, bv 'pre-pubertair'). Ik woon al te lang in Duitsland ::).
Joske:
Elmo is dus voor onbepaalde tijd op vakantie bij mijn nichtje. Maar dit gaat niet van een leien dakje. Hij (parson russell terrier) speelt baas over 2 border collies, en hij is niet mals. De eerste kennismaking vorige week was onstuimig maar niet boosaardig verlopen. Hij is erg dominant, inclusief berijden. Zaterdag hebben we hem dan voor goed gebracht. De wandeling samen met de jongste bordercollie ging goed, maar 's avonds kwam dan de oudste border erbij, die is doof en oud en humeurig en heeft artrose. Voor alle zekerheid kreeg die dus een muilkorf om, maar het was Elmo die de andere gebeten heeft. Eens de borders in hun hok zitten, is hij weer een lief schattig volgzaam hondje, maw een echt Jeckyll and Hyde dus. Gisteren hebben ze voor het eerst alle drie samen in een afgezet stuk een uur gespeeld zonder conflicten. En vanmorgen zijn ze samen gaan wandelen. Mijn nichtje heeft Elmo vastgemaakt aan de jongste border en ze zo vrij laten lopen. Ze hoopt dat Elmo zo leert bij de groep te blijven, want hij is een jager, ik heb hem nooit los durven laten in het veld. Binnen enkele weken/maanden zou ik hem terug gaan halen, als de huisbaas niet meer bij ons moet zijn. Van hem mogen geen honden, maar in het contract staat huisdieren toegelaten als ze geen overlast bezorgen. Maar stel dat het na een tijdje zo goed klikt, dan is het bijna zonde om hem terug te halen, omdat daar zoveel meer te beleven valt. Gemengde gevoelens dus, voor hem is het bij ons ook maar saai in huis met een klein tuintje. Maar ja, we zullen wel zien.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie