Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

De hondjes zijn leuk-draad

<< < (51/61) > >>

Eelco:

--- Citaat van: Aiko op 27 mei 2014, 14:56:54 ---Op zich nog wel netjes dat de meneer in ieder geval even aangeeft dat hij nu begonnen is met een dossier opbouwen. Bij wijze van spreken had hij ook gelijk de instanties op je af kunnen sturen. Kan zelf niet beoordelen hoe geregeld het overlast is, en of het ook altijd dezelfde bron is, maar weet wel dat geluidsoverlast een erg indringend probleem kan zijn.

--- Einde van citaat ---
Volgens alle andere buren is de geluidsoverlast incidenteel en valt heel erg mee. Een hond blaft nu eenmaal af en toe. En het is echt niet zo dat Lytse de godganse dag, of regelmatig heel lang, of altijd 's avonds laat blaft. Als hij niet gaat sjoemelen met zijn dossier, dan heeft hij geen poot om op te staan (zo'n dossier moet sowieso door getuigen, de buren dus, worden bevestigd en ondertekend - en die zijn dat niet van plan.

--- Citaat ---De hond binnenlaten als hij in een blafferige bui is lijkt me al een redelijke tegemoetkoming. Je hoeft niet volledig op je knieƫn te gaan voor een klacht, maar een beetje tegemoet komen kan nooit kwaad.

--- Einde van citaat ---
Dat doen we natuurlijk al. Kijk, ik kan me heel goed voorstellen dat voor sommige mensen de grens tussen 'het horen' en je er aan storen anders ligt dan bij anderen. Echter, mocht dat het geval zijn, dan klop je in eerste instantie even bij de buren aan en kaart je het probleem aan. Meneer denkt meteen te moeten gaan dreigen met een procedure en zo, en dat vind ik niet echt een goede insteek voor een goed, constructief gesprek, om het maar mild uit te drukken.

Volgens de buurvrouw is de buurman een 'vervelende lul' met 'klagen als enige hobby naast puzzelen', helaas 'kan hij dat erg goed en overtuigend'.

Hizikigrrrl:
Hoe is de situatie nu, Eelco?

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 26 maart 2014, 13:58:02 ---De Hans Klok/Kazan voor honden, en die honden snappen er net zo weinig van als mensen als hun koekje ineens verdwenen is :heart:.

http://cuteoverload.com/2014/03/25/dude-wheres-my-treat/

(ik vraag me dus ook af waar die koekjes gebleven zijn... als hij ze in zijn mouw zou stoppen, zouden de honden dat toch gewoon ruiken?)

--- Einde van citaat ---

Uit dezelfde serie, nu met een blaffende man:
http://jezebel.com/humans-impersonate-dogs-barking-dogs-lose-all-of-their-1591725348

Eelco:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 17 juni 2014, 13:08:22 ---Hoe is de situatie nu, Eelco?

--- Einde van citaat ---
We zijn sindsdien de buurman nu al drie, vier keer op straat tegengekomen (en dat terwijl wij hem de afgelopen jaren niet of in ieder geval niet bewust hebben gezien). Hij heeft ons telkens bijna overdreven vriendelijk gegroet en zelfs olijke klikgeluidjes naar de hond gemaakt. Blijkbaar is hij tevreden met de vooruitgang (we letten ietsje beter op, maar juist nu we er beter op letten, merken we dat Lytse echt niet veel blaft). Wij beantwoorden de begroeting netjes maar kortaf. Goede maatjes zullen we wel nooit worden.

meisbaer:
Ik ben niet zo'n hondenmens, maar de hond van mijn zus is wel een voorbeeldig exemplaar. Ze is een herdermix, zwart met wit, en goed opgevoed.
Morgen gaan mijn zus, mijn nicht en ik naar Wechter, dus we waren vanmiddag al komen logeren. De hond is echt superblij als er visite is, ze komt steeds even checken of je er nog bent en of je nog steeds geen likje wil.

Nu ligt ze uitgeteld op de vloer, want ze heeft vanmiddag geen dutje gehad. M'n zus d'r man blijft thuis op haar passen. Wat een fijn hondeleven heeft ze toch  :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie