Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
De hondjes zijn leuk-draad
Eelco:
Max is sinds gisteren ineens weer actief, heeft zelfs een 'rondje Goutum' met mijn broertje volgehouden. En hij eet als een slootgraver - mijn ouders hebben besloten hem grenzeloos te verwennen.
En ik was vandaag de grote held van Bastiaan. In het Überlaufbecken kwamen we Bella tegen, Bastiaans grote vriendin - een Jack Russel, die ondertussen zelfs Bastiaan haar heilige rode bal toevertrouwt, waar hij parmantig mee rondloopt en haar uitdaagt. Komt er ineens een grote zwarte hond aangevlogen, die het stel uit elkaar drijft. Misschien wilde hij 'alleen maar spelen', maar Bastiaan zag hierin een gevaar voor Bella. Heldhaftig blaft hij het grote zwarte monster aan, dat a la minute daadwerkelijk agressief wordt. In een reflex pak ik Bastiaan in zijn nekvel en til hem zo hoog mogelijk op. De zwarte hond laat zijn tandvlees zien en springt bij me op. Ik trap hem weg, tot vier keer toe. De baasjes van de zwarte hond (echtpaar, ergens in de vijftig) komen rustig aangelopen, lijnen de zwarte hond aan en lopen verder. Bella's bazinnetje was diep onder de indruk van mijn actie en had plaatsvervangend peentjes gezweet.
Na het gebeuren was Bastiaan erg onder de indruk, nogal onzeker, en wilde de hele dag zeer dicht bij mij in de buurt blijven. Ook binnenshuis.
Hizikigrrrl:
:pet: voor Bastiaan (en jou)!
Hier was het ook geen goede dag voor hondjes. Vanmiddag is Lola in het bos ineens gebeten door een vreemde hond. Ze was helemaal bang en stond trillend steun te zoeken bij mijn moeder. Gelukkig geen bloed en ze heeft daarna ook weer gespeeld met haar wandelvriendjes.
Vanavond waren ze hier en hebben we een stuk gewandeld. Op een veldje kwamen we een jonge, ietwat aso vrouw tegen met (uiteraard) een loslopende Stafford. Die wilde eerst leuk spelen, maar ging al snel veel te ver. Het baasje deed ook niks (ze durfde hem geloof ik ook niet te pakken, het beestje is pas 9 maanden oud...) en Lola werd bang en wist zich uit de halsband te wurmen. Helaas luistert ze niet zo goed als ze los is, bovendien werd ze achterna gezeten door die hond, die veel te wild en bijterig wilde 'spelen'. Wij waren hartstikke bang dat ze de drukke weg op zou rennen, dus riepen haar telkens. De bazin van de Staff deed niks, want de hond luisterde toch niet. Ze liep wel verder, naar de weg toe ::). Gelukkig werd de Staff moe en liet zich pakken en Lola daarna ook.
Ik vrees het ergste voor de baasjes van de Staff, want zo'n hond moet je ongelooflijk goed onder commando houden. Je zag nu al dat hij zich steeds meer opwond.
Eelco:
Owjee, blijkbaar zit het in de lucht. Ondertussen heb ik geleerd eerst op het baasje te letten om te weten wat voor 'hond' je in de kuip hebt. Met die achtergrondinformatie is het gedrag van de hond vaak volkomen logisch.
Hizikigrrrl:
Dan kun je hier in Z. je hond haast permanent optillen ;D.
Dat is het verschil met een dorp, daar kom je dat soort honden bijna niet tegen. Hier in Z. aan de lopende band, altijd met hetzelfde soort baasjes natuurlijk. De meeste zijn lief, maar het blijft een ras met een handleiding.
Dot:
R. is nu met de camper naar Ierland. Hij komt eind juni weer terug en dan neemt hij zijn hond mee. 't Is al een oud beestje, ze is 12 jaar, het is fijn dat we nu een plek hebben zodat ze weer bij R. kan wonen. Ik ben geen 'hondenmens', maar Moochie is een hele rustige, lieve hond dus het wordt vast gezellig. :)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie