Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Stappen tellen

<< < (2/22) > >>

silke:

--- Citaat van: Sam op 28 november 2014, 14:48:21 ---Heb je zelf een stappenteller Silke? Ze zijn al voor weinig te krijgen, zoals deze.

Fietsen telt niet mee voor je stappen, fietsen is ook lichaamsbeweging maar wordt niet geregistreerd door stappentellers. Zowel voor fietsen als voor lopen kom je met een uur flinke lichaamsbeweging wel aan je doel, maar dan moet je er wel tempo inhouden. 10.000 stappen is ongeveer 7 km. Een uur fietsen is zo'n 20 km, tenzij je Aiko bent, dan is het wat meer  :)

Ik wil eigenlijk graag 10.000 stappen op een gewone dag inbouwen zodat ik niet 's avonds nog een eind hoef te lopen om de 10.000 vol te maken. Op een OV dag is dat geen enkel probleem, maar op een autodag is dat voor mij niet te halen.

Overigens: ik heb nu twee tellers op mijn telefoon en die kunnen het al niet eens worden met elkaar. Health geeft per actieve dag bijna 1000 stappen meer aan dan Moves, en de gewone stappenteller heeft weer 1000 stappen meer dan Health.

--- Einde van citaat ---

nee heb zelf geen stappenteller, maar was wel van plan eentje te kopen, dus zal even een kijkje nemen op die site.
hier staat de 10minuten regel uitgelegd: http://www.10000stappen.be/Actiefleven/Stappentellers/Opbouwschema.aspx

Antje:
Ik heb 2 stappentellers op mijn telefoon (One plus one): standaard staat er Fit op en Pedometer is toegevoegd. Fit werkt met internet en volgens dat programma heb ik vandaag 6.812 stappen gelopen. Pedometer werkt ook in offline modus en daar heb ik vandaag 24.702 stappen gelopen. Ik heb liever een app die offline ook werkt, want ik ben wel zo fanatiek dat ik naar dat programma kijk en ervan baal als hij een stap niet registreert. ;)

Bast:

--- Citaat van: Sam op 28 november 2014, 14:48:21 ---Fietsen telt niet mee voor je stappen, fietsen is ook lichaamsbeweging maar wordt niet geregistreerd door stappentellers.

--- Einde van citaat ---

De stappenteller op mijn oude telefoon registreerde fietsen als stappen, misschien omdat ie in mijn broekzak zat?
Ik haalde destijds regelmatig de 10.000-15.000 stappen en meer. Dat was ook ivm werk, maar daarbuiten liep ik ook veel ipv te fietsen of het ov te gebruiken.
Helaas heeft mijn nieuwe foon die functie niet...

Overigens roept de naam Pedometer ook een andere associatie bij me op... ::) :P

Antje:

--- Citaat van: Bast op 29 november 2014, 20:24:27 ---Overigens roept de naam Pedometer ook een andere associatie bij me op... ::) :P

--- Einde van citaat ---
Euh, ja. Maar ja. Het is dus een stappenteller. ;D

Poek:

--- Citaat van: Bast op 29 november 2014, 20:24:27 ---Overigens roept de naam Pedometer ook een andere associatie bij me op... ::) :P

--- Einde van citaat ---

Ja, bij mij ook, dan denk ik aan luiers.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie