Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Europa wil aantal plastictasjes verminderen

<< < (4/7) > >>

Sam:
http://www.nu.nl/politiek/4000610/gratis-plastic-tasje-per-1-januari-verboden.html

In Nederland dus per 1 januari verboden, gratis plastic tasjes. Mooi.

Aiko:

--- Citaat van: kokonera op 26 februari 2015, 16:27:02 ---Een geheel verzorgd uitje naar Giethoorn of een dagje bij een bokstoernooi kijken zal ook vast nieuwe inzichten brengen, denk ik.

--- Einde van citaat ---

Over Giethoorn gesproken. Ik heb me laten vertellen dat dat het Venetië van het noorden wordt genoemd. Dus ik met hoge verwachtingen via Streetview / Google Maps gekeken, maar ik geloof dat ik zelfs niet één kanaaltje kan herinneren gezien te hebben. Wel wat bruggetjes over wat slootjes. Maar dan zou ik Amsterdam of Leiden nog meer het Venetië van het noorden noemen. Maar goed, ik gun die Overijsselnaren ook hun toeristentrekkers, ook al sjoemelen ze naar mijn mening...

Sam:
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Giethoorn

Het heet Venetie van het Noorden omdat alle vervoer met boten ging/gaat en er nauwelijks doorgaande wegen zijn. Erg mooi gebied, ondanks dat het door mensenhanden gemaakt is.

eno2:
En, Europa, is het gelukt?

Er zijn verschillende zaken die ik niet begrijp met die (bezwaren tegen) plastic zakjes.

1

Als ze recycleerbaar zijn en afbreekbaar, dan is er toch geen enkel probleem? En die zakjes zijn er.

De grootwarenhuizen moeten die maar algemeen beschikbaar maken.

Vijf cent per (fout) plasticzakje aanrekenen is geen oplossing of een slechte, lijkt me.

2
Is het probleem van de vervuiling door plastic niet veel ruimer dan de plastic zakjes?

jol:

--- Citaat van: eno2 op 20 mei 2017, 23:08:28 ---En, Europa, is het gelukt?

--- Einde van citaat ---
Ze zeggen van wel en als ik om me heen kijk is dat ook werkelijk zo.

--- Citaat ---Er zijn verschillende zaken die ik niet begrijp met die (bezwaren tegen) plastic zakjes.

1

Als ze recycleerbaar zijn en afbreekbaar, dan is er toch geen enkel probleem? En die zakjes zijn er.

De grootwarenhuizen moeten die maar algemeen beschikbaar maken.

--- Einde van citaat ---
Dat gebeurt niet en lijkt moeilijker te zijn dan de aanpak die nu gehanteerd wordt. Overigens las ik onlangs een artikel waarin stond dat die afbreekbaarheid niet volledig en heel traag is. Viel een beetje tegen. Ik weet helaas niet meer waar ik dat las.

--- Citaat ---Vijf cent per (fout) plasticzakje aanrekenen is geen oplossing of een slechte, lijkt me.

--- Einde van citaat ---
Niet als het werkt, dan is het een goede oplossing.

--- Citaat ---2
Is het probleem van de vervuiling door plastic niet veel ruimer dan de plastic zakjes?

--- Einde van citaat ---
Tja, maar je moet ergens beginnen en alle beetjes helpen. Het is natuurlijk fout als door het succes van deze actie iedereen denkt dat de problemen nu zijn opgelost. Ik heb niet de indruk dat dat het geval is.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie