Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Europa wil aantal plastictasjes verminderen
bambi:
Inderdaad: "afbreekbaar" schijnt niet in de natuur te gebeuren.
En ook als het maar weinig helpt: last heb ik er ook niet van.
Poek:
Zie ook http://www.dieballongaatnietop.nl/alternatieven/misvattingen/ en dan rechtsboven.
Lady d'Arb@ñville:
Ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat je afbreekbare ballonnen niet een op een met afbreekbare tasjes kan vergelijken.
Hier heeft het verbod enorm goed gewerkt, maar dat kwam vooral omdat de cassieres de akelige gewoonte hadden je waren ongevraagd al in tasjes te stoppen (liefs niet meer dan drie of vier per tasje), terwijl je zelf aan de andere kant van de band nog bezig was je wagentje uit te laden. Voor de supermarkt waren die tasjes pure tijdwinst.
Overigens zijn de kassa's nog steeds niet zo efficient ingericht als in Nederland, nog steeds geen schuifje om de boodschappen van de volgende klant in een ander vak te dirigeren terwijl de vorige klant de boodschappen in z'n tas aan het laden is. Is dat een typisch Ndderlands systeem?
Poek:
In o.a. het VK en Duitsland hebben ze ook beurtbalkjes. De Aldi en Lidl in Ierland zullen ze toch ook wel gebruiken?
Lady d'Arb@ñville:
Nee ik bedoel niet de beurtbalkjes, maar de schuif voorbij de cassiere. Een soort wissel voor de boodschappen, zodat de cassiere niet hoeft te wachten tot de vorige klant al z'n boodschappen heeft ingepakt. Geen idee wat voor jargon daarvoor gebruikt wordt.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie