Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Cholesterol
bambi:
--- Citaat van: Selly op 17 november 2015, 16:36:16 ---Kunnen inderdaad erg nare bijwerkingen hebben :(
Als je er echt maar net boven zit, is de vraag of dat niet beter is dan de bijwerkingen, iets om met artsen te bespreken idd.
Bewegen schijnt ook te helpen, doet hij dat al veel? Anders is dat ook iets om aan te denken.
--- Einde van citaat ---
Hij doet 2x astanga (heftige yoga) en wat fietsen en tuinieren, ik zal een schopje geven. ;)
bambi:
Kokos blijkt voor 50% uit vet te bestaan, en grotendeels verzadigd vet. Maar het is wel plantaardig. Is het nou slecht voor je, of valt dat mee? ???
Poek:
--- Citaat van: bambi op 30 november 2015, 19:33:52 ---Kokos blijkt voor 50% uit vet te bestaan, en grotendeels verzadigd vet. Maar het is wel plantaardig. Is het nou slecht voor je, of valt dat mee? ???
--- Einde van citaat ---
De meningen verschillen, zoals dit artikel goed weergeeft. "Officieel" geldt het nog als niet zo gezond.
Ik geloof trouwens dat Lovelocker deodorant van kokosvet had gemaakt.
bambi:
Dank je; hij of wij gaan er naar kijken.
Hizikigrrrl:
http://www.ftm.nl/exclusive/cholesterol-mythe-deel-1/
--- Citaat ---
Voor Follow the Money bouwt onderzoeksjournalist en auteur Daan de Wit aan een dossier met een grote maatschappelijke en journalistieke relevantie. Een onderwerp waar veel belangen, geld en invloed mee zijn gemoeid: cholesterol.
De visie op cholesterol bij hart- en vaatziekten vertoont gebreken. ‘Er móet nu iets veranderen om het aantal slachtoffers te verminderen en ook om de almaar stijgende zorgkosten te drukken.’ Vandaag deel 1: Onderzoek over onderzoek
De huidige visie op cholesterol is gebaseerd op gebrekkige en achterhaalde wetenschap. Dit blijkt uit het werk van een kopgroep van wetenschappers die ik citeer in een van de hoofdstukken van mijn boek Weet wat je eet. Zij tonen aan dat de heersende kijk op cholesterol en het ontstaan van hart- en vaatziekten ernstige gebreken vertoont. Op basis van de oudste kennis en van de nieuwste wetenschap maken deze wetenschappers duidelijk dat andere mechanismen hart- en vaatziekten veroorzaken dan tot nog toe algemeen werd aangenomen. Daarover gaat deze serie.
--- Einde van citaat ---
http://www.ftm.nl/exclusive/42832/
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie