Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Tips om aan te komen, met zuivelallergie

<< < (2/4) > >>

M.:
Wat jammer is aan kokosyoghurt (afgezien van de smaak, ik vind het zelf echt niet lekker) is dat het eigenlijk niet echt als zuivelvervanger gezien kan worden. Er zit bijv. geen calcium in, ook geen B12. Dus dan eet je het alleen voor het 'lekkere' (waar ik me zelf dus geen voorstelling bij kan maken).

meisbaer:
Nu heb ik wat meer op internet zitten lezen, maar over het algemeen wordt soja afgeraden bij een te langzame schilklier. Maar mijn viendin heeft door een ontsteking een te snelle werking. Zo dat dan technisch net zo erg zijn?

Ik ga haar in ieder geval adviseren om voor de sojamelk over te stappen naar een alternatief, maar ik denk dat als ze geen yofu of sojavla eet, ze nog sneller afvalt. En naar de dokter/dietist.

Iemand nog leuke tips voor smoothies of andere blenderrecepten?

Hizikigrrrl:
En gewoon een paar keer per dag een eetlepel olijfolie of kokosolie naar binnen werken, al dan niet verstopt in een smoothie? Per eetlepel is dat al weer zo'n 100 kcal.

M.:
Smoothie met kokosmelk lijkt me ook wel lekker en is ook redelijk vet. Ik doe wel eens een lepel amandelpasta door een smoothie, ook lekker. Avocado door een smoothie kan ook, maar is ook lekker om gewoon zo te eten, met wat zout en peper en evt. limoensap erover.

Sam:
Als ze graag sojavla eet, is het misschien een optie om het meer in de pap richting te zoeken? Rijstepap gemaakt met rijstemelk is erg lekker, zowel warm als koud. Havermout als ontbijt is ook fijn. Verse kokos is ook erg goed, vol gezonde vetten, en je hoeft er weinig meer mee te doen dan in stukken snijden en dan dopen in bijvoorbeeld mango puree.

Voor lekkere smoothies zou ik eerder voor de smoothies met bevroren banaan gaan dan voor een melkvervanger. Bevroren banaan maakt het niet alleen koud, maar ook erg lekker romig.

Om te snoepen: zelf ongezouten noten roosteren met kruiden, eventueel nog wat rozijnen erdoor na het roosteren voor "een zoetje".

Geroosterd brood met geprakte avocado met wat peper, zout, chilivlokken en een kneepje limoen is erg snel en bevat ook veel goede vetten.

Als ze wel eieren eet: het idee dat je er maar twee per week mag is achterhaald, dus ik zou als ik haar was ook lekker los gaan met ometetjes met groente, frittata, toast met roerei etc. In allemaal kun je ook wat extra vet verwerken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie