Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

quinoa

<< < (2/2)

Monica:
Klopt inderdaad dat er meestal teveel water wordt aanbevolen. Ik houd 1,5 keer de hoeveelheid aan. Dus 1 kop quinoa en 1,5 kop water.

boemel:
Ik heb vandaag het recept chili sin carne gemaakt op mijn manier dan.
Ik kwam er achter dat quinoa toch niet mijn ding is en voor mijn gevoel kanariezaad aan het eten ben. ;)
Ik zit er aan te denken om weer eens gierst in huis te halen. Dat is toch wat minder fijn en kan ook als vervanger van rijst worden gebruikt. Ik heb via google nog even gekeken en het blijkt ook erg gezond te zijn. Mede doordat ik fanatiek sport in de vorm van cardio en krachttraining let ik extra om de benodigde eiwitten binnen te krijgen. Zo eet ik wekelijks tenminste tweemaal peulvruchten. Ik ben wel benieuwd hoe mede-sporters dit opvangen.
Nadat ik ben gaan sporten moet ik meer eten wat ik in het begin niet deed. De kilo's bleven er dan ook af vallen wat bij mij al niet nodig was.

meisbaer:
Hoe lang kook je de quinoa eigenlijk? Ik kook het meeestal ietjes langer, en laat het nig even nastomen in de pan met een deksel erop. Maar het blijft een aparte, grassige smaak. Je moet er van houden :)

Zelf vind ik gierst eigenlijk ook lekkerder, is ook erg gezond, en veel goedkoper.

boemel:
ik kook het 10 minuten zoals het tenminste op de verpakking voorgeschreven staat. Ik kwam het tegen bij de aldi. Ze hebben er twee soorten, de lichte van een kleur en een mix wat gemengd licht en donker is. De laatste heb ik in huis. Ik zag vandaag overigens dat de xenos ook dergelijke producten heeft.

boemel:
Vorige week bij de Tuinen weer gierst meegenomen. Dat vind ik toch een stuk smakelijker.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie