Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Sorry, ik was medeplichtig

<< < (4/4)

Lavachequirit:
Veel tips waar ik iets mee kan doen. :) Gerookte paprika geeft inderdaad een heerlijke toets aan gerechten. Een beetje spekachtig vind ik.

Ik ga het zeker niet te extreem nemen in het begin, maar er systematisch in rollen. Ik heb nu een kleine week geen vlees gegeten en ik voel mij lichamelijk prima.
Ik heb al veel ervaring opgedaan en veel gecombineerd. Een favoriet is halloumi kaas op de gril met wat sla met zwarte olijven en pijnboompitjes.
Ik heb ook een goede vleesvervanger gevonden, vegetarische balletjes. Het leek enorm hard op vlees en ik was voldaan. Tofu komt niet in huis. Seitan vind ik ook best lekker qua structuur. Gelukkig betaal ik niet meer dan dat ik vlees zou kopen. Ik ben financieel verantwoord bezig.

Ik heb veel melk gevarieerd met vitamine E, B1 en B12. De ene dag soyamelk, de andere dag amandelmelk, dan hazelnootmelk. Het was even wennen, maar nu na een kleine week vind ik het best wel smaken.
Eieren eet ik nog, maar ik let erop dat ze biologisch zijn. De goedkoopste eieren neem ik niet meer. Geen vrije uitloop is geen aankoop.

Vlees is a no go. Teveel mensen eten het gewoon. De sector moet zich te snel verplaatsen en daarin kan geen dierenwelzijn meer gegarandeerd worden.

Hizikigrrrl:
Zelf eet ik alleen biologische zuivel en biologische eieren.

En probeer tofu! Echt, het kan zo lekker zijn! heb je het wel eens geprobeerd? En tempeh?

Let bij plantaardige 'melk' op de voedingswaarden. Sojamelk bevat wel veel eiwitten, maar de rest van die zogenaamde melkvervangers niet. Dan kun je, m.i., net zo goed water met een vitaminepil nemen, of vruchtensap met toegevoegde vitaminen. Scheelt calorieën (mocht je daar op - moeten- letten) en je krijgt meteen minder bewerkte etenswaren binnen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie