Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Sorry, ik was medeplichtig
spectrum:
Ooit waren we bijna allemaal wel medeplichtig. Ik ben ooit ( en dat is al lang geleden toen vegetariër zijn nog niet hip was) abrupt vegetariër geworden omdat ik de plaatselijke slager een varken letterlijk naar achteren zag schoppen. De beslissing om daar niet meer aan mee te werken was toen voor altijd genomen.
Overigens is gewone kwark en kaas nog steeds niet vegetarisch omdat er dierlijk stremsel in is verwerkt. Er is kaas gemaakt van vegetarisch stremsel. Lang niet alle winkels en kaaszaken bieden deze aan. Wellicht is dit een aandachtspunt voor je om rekening mee te houden.
fem fatale:
Maar zoals de oprichter van dit forum ooit zei: vegetarisme is geen wedstrijdje dierlijke ingrediënten vermijden.
Doe waar je je prettig bij voelt.
Aiko:
Persoonlijk vind ik dat je niet te moeilijkdoenerig moet gaan zijn als het op vegetarisch eten aankomt. Vlees weglaten als enige stap is voor mij prima genoeg geweest. Daar zijn geen vervangingen voor nodig. Kan lekker zijn, en het kan ook vast geen kwaad (mits het niet net zo vettig is als veel vleesproducten). Maar een daadwerkelijke noodzaak? Dat zie ik er niet in. Ik ben zelf al sinds mijn veertiende vegetariër, en inmiddels een normaal terechtgekomen (zéér nipte) veertiger. Heb eigenlijk altijd het vleesgedeelte weggelaten en had verder geen zin in moeilijkdoenerij. Belangrijk bij eten is om gevarieerd te eten en in ieder geval je dosis (gevarieerde) groenten te halen. Soep is ideaal om dit doel te halen.
Mocht je je toch zorgen maken om B12, dan kan je altijd wat marmite eten. Nouja, niet direct uit het potje snoepen; ik adviseer het in een dun laagje ergens op te smeren. Een smaak dat gewenning nodig heeft, maar het is niet voor niets een favoriet product van veel mensen. Ook hier zullen vast wel aanbidders en haters van dit product zijn.
B@ñ@ñenschuimpje:
--- Citaat van: Aiko op 31 maart 2017, 23:39:39 ---Mocht je je toch zorgen maken om B12, dan kan je altijd wat marmite eten. Nouja, niet direct uit het potje snoepen; ik adviseer het in een dun laagje ergens op te smeren. Een smaak dat gewenning nodig heeft, maar het is niet voor niets een favoriet product van veel mensen. Ook hier zullen vast wel aanbidders en haters van dit product zijn.
--- Einde van citaat ---
Moet je wel minstens een halve pot per dag eten, anders zet dat echt geen zoden aan de dijk. En dan krijg je weer extreem veel zout binnen. Mij niet gezien in ieder geval.
En die B12 wordt trouwens toegevoegd, dus je kan net zo goed (en minder onsmakelijk) een B12 supplement slikken.
Aiko:
Nouja, dan maar extra broccoli voor de B12'jes...
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie