Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

De Nierstichting Zoutchallenge

<< < (2/2)

Eelco:

--- Citaat van: Sam op 13 maart 2018, 16:31:59 ---Ik vind het feit dat zout wordt uitgedrukt in absolute grammen per persoon/dag trouwens wel een beetje vreemd. Sommige mensen eten twee keer zo veel als anderen, dan krijg je ook twee keer zoveel zout binnen. Dat hoeft als percentage van je gehele voeding helemaal niet slecht te zijn. Als ik 600 gram stamppot eet kan ik moeilijk maar de helft van de hoeveelheid zout gebruiken van iemand die na 300 gram vol zit.

--- Einde van citaat ---
Dat klopt. Maar het is dan ook een snelle test om een indruk te krijgen. Mede daarom denk ik dat ze alleen de belangrijkste 'zoutbronnen' hebben afgevraagd en niet bijvoorbeeld ook broodbeleg als hummus.

--- Citaat ---Ik vind overigens dat ze enorm weinig kruiden en specerijen gebruiken in de recepten in hun "zoutloze" magazine, ik vind het allemaal nogal smakeloos en flauw overkomen.

--- Einde van citaat ---
Ik vind het nog wel meevallen als je bedenkt dat ze dat magazine en de recepten waarschijnlijk zo toegankelijk mogelijk hebben gemaakt, en dat een lijstje van meer dan 2-3 kruiden of specerijen vaak mensen al afschrikt. Niet iedereen is een doorgewinterde Vegatopiaan met een goed gesorteerd kruidenkastje  8).

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie