Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
6 maanden zonder vlees en vis
Poek:
De doodsteek komt van de vegetariër: ‘Is leverworst normaal wel lekker?’
Eelco:
--- Citaat van: Poek op 27 november 2018, 14:18:01 ---De doodsteek komt van de vegetariër: ‘Is leverworst normaal wel lekker?’
--- Einde van citaat ---
De vegaworst wordt in het Volkskrantartikel zonder veel argumenten de grond ingeboord. Uit de reacties blijkt dat veel mensen hem juist wel lekker vinden (en Annemieke dus ook, in onze Gespot).
fem fatale:
Juist kinderen ook volgens mij.
Ik krijg best veel vragen van andere ouders jn mijn omgeving, omdat hun kind geen vlees wil eten, maar alleen vegaworst.
Poek:
--- Citaat van: fem fatale op 28 november 2018, 08:17:33 ---Ik krijg best veel vragen van andere ouders jn mijn omgeving, omdat hun kind geen vlees wil eten, maar alleen vegaworst.
--- Einde van citaat ---
Liever vega leverworst dan gewone leverworst, lalala la la la la.
Hizikigrrrl:
--- Citaat van: fem fatale op 27 november 2018, 08:24:46 ---Je hebt allerlei soorten vega-worst. Ik dacht eigenlkkk dat jonge kindjes zelfs geen niet-vegaworst mochten (maar misschien is dat alleen als er echte levers inzitten ofzo? Ik heb er niet enorm op gelet, omdat het toch om dingen ging die wij niet eten.)
--- Einde van citaat ---
Je mag het niet te veel geven, maar leverworst is wel een heel goede bron van vitamine A, iets waar je als vega (vegan helemaal) vaak te weinig van binnenkrijgt. En lang niet iedereen kan betacaroteen etc voldoende omzetten in vitamine A, dat verschilt per persoon.
Overigens zou ik kindjes ook niet te veel nep-vleesdingen geven. Het blijven zwaar bewerkte etenswaren die vaak heel veel zout bevatten.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie