Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Is het hypocriet om als vegetariër een huisdier te hebben dat vlees/vis eet?

<< < (3/4) > >>

Eelco:

--- Citaat van: IemanduitNederland op 07 april 2019, 20:00:00 ---Bedankt voor de adviezen! Nu is het veel gemakkelijker om een beslissing te maken. Alleen zit ik nu nog met een ander, nog veel groter probleem. Namelijk: ik woon in een woonvorm waar je geen hond(en) mag hebben! Wat zou ik kunnen doen?? Is er überhaupt wel een oplossing??

--- Einde van citaat ---
Ik ken je specifieke woonsituatie niet, maar je zou eventueel met je verhuurder en/of huisgenoten het gesprek aan kunnen gaan - al klinkt het of dat weinig zal opleveren. Proberen af te dwingen lijkt me sowieso een slecht idee. Verhuizen lijkt me de enige optie, maar ja, dat is ook best een stap.

neleH:

--- Citaat van: IemanduitNederland op 07 april 2019, 20:00:00 ---Bedankt voor de adviezen! Nu is het veel gemakkelijker om een beslissing te maken. Alleen zit ik nu nog met een ander, nog veel groter probleem. Namelijk: ik woon in een woonvorm waar je geen hond(en) mag hebben! Wat zou ik kunnen doen?? Is er überhaupt wel een oplossing??

--- Einde van citaat ---

Heb je wel eens overwogen om je aan te melden als vrijwilliger in het dierenasiel? Zo kun je met veel verschillende dieren in aanraking komen, ze verzorgen, knuffelen etc, je doet iets goeds voor de dieren en je kunt blijven wonen waar je woont.

Wanneer je geen honden mag houden in de woonvorm waar je nu woont, dan zou ik dat respecteren en óf verhuizen, óf een van de genoemde opties overwegen.

IemanduitNederland:
Ik heb de knoop doorgehakt en heb inmiddels een hond!! Heel erg bedankt, iedereen die in dit topic gereageerd heeft!! Maar er blijft nog één vraag over: ik heb besloten om mijn hond biologisch voer te geven (Yarrah), omdat dit van dieren komt die een beter leven hebben gehad. Plus het feit dat het proefdiervrij is. Maar nu zit ik met een volgend probleem: ik kan het niet betalen... Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?

Wombat:
Geen hond nemen. Dit bedoel ik niet om te trollen, maar als je het niet kan betalen zou ik een andere keus maken. Maar goed, je hebt een andere keus gemaakt dan ik zou doen, ik zou nu afwisselen met soms het dure, soms goedkoper voer.

IemanduitNederland:

--- Citaat van: Wombat op 15 april 2019, 20:30:49 --- Ik zou nu afwisselen met soms het dure, soms goedkoper voer.

--- Einde van citaat ---

Maar volgens mij is dat niet verstandig. Ze zeggen dat je dan het risico loopt dat de hond het ene voer niet eet, of zelfs ziek wordt van de overschakeling (diarree enzo). Of is dat onzin?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie