Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Zijn dieren gelijkwaardig aan mensen of niet?

<< < (5/10) > >>

Poek:
Baby's hebben heel wat minder rechten (en ook minder plichten) dan volwassen mensen. Maar het is wel waar dat babymoord ongeveer net zo strafbaar is als volwassenenmoord.

IemanduitNederland:

--- Citaat van: Poek op 29 april 2020, 13:30:12 ---Baby's hebben heel wat minder rechten (en ook minder plichten) dan volwassen mensen.
--- Einde van citaat ---
Ik weet dat het een stomme opmerking is, maar kunt u dat a.u.b. toelichten? Ja, ik snap dat een baby nog niet mag stemmen, nog niet naar school mag etc. Maar daar hebben we het al over gehad. Maar voor de rest is een baby toch gelijkwaardig aan een volwassene? Daar is iedereen het toch over eens?

Poek:
Volgens mij worden baby's juist noch door de wet noch door andere mensen als volwaardig gezien.

IemanduitNederland:

--- Citaat van: Poek op 29 april 2020, 14:33:09 ---Volgens mij worden baby's juist noch door de wet noch door andere mensen als volwaardig gezien.

--- Einde van citaat ---

Kunt u daar voorbeelden van geven? Ja, ik kan me voorstellen dat je ongeboren baby's niet als volwaardig ziet (abortus e.d). Maar dat is weer een andere discussie...

Poek:
Neem zoals veel mensen praten met een baby, dat is niet iemand volwaardig nemen. En wie kiest de kleren van baby's, de baby zelf of de ouders?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie