Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Winactie: bokashi starterset van Biogroei

(1/3) > >>

Eelco:
Deze winactie hebben we zojuist op onze site gezet. Jullie mogen uiteraard ook meedingen.

Zelf van keukenafval compost maken? Met het bokashi-systeem doe je dat gewoon in een emmertje in de keuken. Wij mogen een starterset van Biogroei twv 66,35 euro weggeven. Lees in dit artikel hoe bokashi werkt en hoe je kunt winnen.

https://www.vegatopia.com/vega/actueel/winacties/14753-winactie-bokashi-van-keukenafval-naar-zwart-goud

bambi:
Wij werken er al jaren mee. Ik zou bij de nadelen wel noemen dat diep begraven echt beter is, het trekt toch nog wel beestjes aan ... Ik zou er niet mee mulchen en het heeft nogal een lucht.
Het lijkt wel de grond te verbeteren.

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: bambi op 03 augustus 2020, 20:44:23 ---Wij werken er al jaren mee. Ik zou bij de nadelen wel noemen dat diep begraven echt beter is, het trekt toch nog wel beestjes aan ... Ik zou er niet mee mulchen en het heeft nogal een lucht.

--- Einde van citaat ---

Bokashi is zeker niet geschikt als mulch, maar compost wel.

fem fatale:

--- Citaat van: bambi op 03 augustus 2020, 20:44:23 ---Wij werken er al jaren mee. Ik zou bij de nadelen wel noemen dat diep begraven echt beter is, het trekt toch nog wel beestjes aan ... Ik zou er niet mee mulchen en het heeft nogal een lucht.

--- Einde van citaat ---

Oh echt, beestjes én lucht?

Ik heb jarenlang een wormenbak gehad en daar kwamen alleen wel eens fruitvliegjes uit, maar daar kan geen bewerkt voedsel in, dus ik wilde eigenlijk bokashi ook gaan proberen.

bambi:
In de bak leven geen beestjes hoor! Maar ook bij diep begraven, groeven de ratten het op.

Als je het in huis wel wil zitten, zou ik eerst even bij iemand snuffelen. Die van ons staan tegenwoordig in de voortuin. 😏

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie