Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Tips tegen voor de warme dagen

<< < (2/4) > >>

neleH:
Als je een tuin hebt: neem een badje, of nog fijner (zoals wij) een opblaashottub. Die zetten we dan rond de 30 graden en dan is het heerlijk chillen in de tuin 's avonds.
Andere genoemde tips zijn ook nuttig (vooral die van je ramen afschermen zodat ze niet te warm worden).

En ik werk in een kantoor met airco, echt zalig. Dus echt last van de warmte heb ik gelukkig niet.

Ethicalgirl:

--- Citaat van: Eelco op 11 juli 2022, 21:14:02 ---Ik vind het het belangrijkste de hitte zoveel mogelijk buiten te houden. Overdag blijven ramen en gordijnen dicht. In de loop van de avond gooi ik alles open om door te luchten. Als de vloer van de slaapkamer erg is opgewarmd, koel ik hem een aantal keren af met de plantenspuit. Anders blijft hij warmte uitstralen.

Overdag zoek ik de schaduw op, liefst wel buiten, hopend op een licht briesje. Verder doe ik alles bewust heel rustig aan, dan is eigenlijk alles goed vol te houden. Geen ijskoude dranken, maar juist warme en toch verfrissende muntthee.

De hond vindt het bij hitte heerlijk om in een kuil onder de struiken te liggen, dus dat is wellicht ook een idee  ;D.

--- Einde van citaat ---

Dank u wel voor de tips ;D ;D ;D! Tot hoe laat zou ik best de deuren en ramen dichthouden? Ik gebruik niet graaf airco omdat ik er hoofdpijn van krijg :D Jouw hond heeft helemaal gelijk haha:D In de nacht doe ik ook alle ramen open.

Ethicalgirl:

--- Citaat van: fem fatale op 12 juli 2022, 11:32:30 ---Ik ga denk ik naar de tuin. Polder buiten de stad (ligt ook een aantal meter lager) en hoge bomen, met warm weer maakt dat een enorm verschil.

--- Einde van citaat ---
Ja bomen maken echt een groot verschil! Waar ik nu woon hebben we spijtig genoeg bijna geen bomen. :(

Ethicalgirl:

--- Citaat van: neleH op 13 juli 2022, 15:01:36 ---Als je een tuin hebt: neem een badje, of nog fijner (zoals wij) een opblaashottub. Die zetten we dan rond de 30 graden en dan is het heerlijk chillen in de tuin 's avonds.
Andere genoemde tips zijn ook nuttig (vooral die van je ramen afschermen zodat ze niet te warm worden).

En ik werk in een kantoor met airco, echt zalig. Dus echt last van de warmte heb ik gelukkig niet.

--- Einde van citaat ---
Aah ja zo'n opblaashottub is super leuk waarschijnlijk! Heb je een airco op je kantoor? Ik werk veel van thuis uit en heb wel redelijk last van de warmte en ik zie dat veel mensne hun ramen afschermen. Ik hou deze heel de dag open. Dus zo te zien maak ik het juist erger. Heb je geen last van airco?

Ethicalgirl:

--- Citaat van: lennekevg op 13 juli 2022, 14:45:35 ---En 's avonds in bed een kruik, gevuld met water op kraan-, koelkast-, of diepvries temperatuur.

--- Einde van citaat ---
Dit moet ik zeker proberen! Heb ik nog nooit gedaan :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie