Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Dierenwelzijn en de bijbel

<< < (2/15) > >>

iammars:

--- Citaat van: palmier op 12 maart 2003, 21:16:35 ---Heb je al overwogen er iets mee te doen richting Kerk & Dier (hoewel een beetje muffe club) of in de richting van het jongste initiatief van een cluster van dierenbeschermingsorganisaties om alle kerken aan te schrijven met het verzoek hun vernatwoordelijkheid op dit punt te nemen?

--- Einde van citaat ---
Welk 'jongste initiatief' Palmier? Op de site v/d dierenbescherming bijvoorbeeld wordt hier niet over gerept.
Trouwens, ik vraag me ook af welke kerken er aan zouden worden geschreven, echt allemaal (van pinkster tot zwarte kousen)? Maar dat terzijde.

vegalan:

--- Citaat van: iammars op 08 maart 2003, 14:58:43 ---Voor de geïnteresseerden:
Jan is zo vriendelijk geweest om de studie 'Dierenwelzijn en de bijbel' op zijn site te zetten. Aan de eerste versie 'vegetarisme en de bijbel' is grondig gesleuteld en uitgebreid tot deze tweede versie.
Het is HIER te vinden.
Je hebt wel Acrobat Reader 4 of hoger nodig om het document (PDF-file) te kunnen zien. Acrobat Reader is gratis te downloaden van deze site.

--- Einde van citaat ---

Waarom wil jij elke keer weer zo graag bewijzen dat het christendom diervriendelijk is. Terwijl het merendeel van de Christenen waaronder vele theologen gewoon vlees eten en in hierin (de leer) geen belemmering zien?

(Wij hebben hier al eens eerder over gediscussieerd. Je gaf aan dat jij er eigenlijk niet meer in gelooft.) Ondanks dit blijft het je bezig houden, dus vandaar deze vraag!

Groetjes Vegalan.

nicky_too:

--- Citaat van: vegalan op 19 maart 2003, 19:24:08 ---Waarom wil jij elke keer weer zo graag bewijzen dat het christendom diervriendelijk is. Terwijl het merendeel van de Christenen waaronder vele theologen gewoon vlees eten en in hierin (de leer) geen belemmering zien?
--- Einde van citaat ---

Is dat een "fout" van het Christendom of van de Christenen?

groeten,
Nicky

Kwipsel:
Ik denk dat dat bij de christenen ligt. Zij denken dat zij nu de baad over de deiren mogen spelen omdat zij die van God hebben gekregen. Dat is ergens wel zo. Maar dit is vast niet zoals God het bedoeld had. DIe fout ligt bij de christenen.

vegalan:

--- Citaat van: nicky_too op 19 maart 2003, 20:17:24 ---
--- Citaat van: vegalan op 19 maart 2003, 19:24:08 ---Waarom wil jij elke keer weer zo graag bewijzen dat het christendom diervriendelijk is. Terwijl het merendeel van de Christenen waaronder vele theologen gewoon vlees eten en in hierin (de leer) geen belemmering zien?
--- Einde van citaat ---

Is dat een "fout" van het Christendom of van de Christenen?

groeten,
Nicky

--- Einde van citaat ---

Ik heb gemerkt dat mijn schrijven om enige toelichting vraagt.
Het gaat er om dat men een zo eerlijk mogelijk beeld van het Christendom en zijn representanten krijgt. En niet om het verwrongen beeld dat zoveel mensen ervan trachten te maken! dwz uit eigen belang omdat dit de gemoederen sust. Wie zegt dat het wel diervriendelijk is beweerd daarmee dat de huidige volgelingen die dieren doden en consumeren geen ware gelovigen zijn. Dwz al die mensen die het geloof kennen en beleven. En dat zijn er velen. Dit in tegenstelling tot vegetarische minderheid. En is het doden en consumeren van dieren dan geen dieronvriendelijke daad? Deze laatste vraag mag een ieder voor zichzelf beantwoorden.

Groetjes vegalan.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie